Svårt att sälja sadlar i dagens läge??

RebelQueen

Trådstartare
Är det bara jag som tycker att det är både svårt och knepigt att bli av med sina sadlar?

Det är absolut inget fel på dem och båda är pedantskötta. Välkänt märke är det också. Men hur jag än gör så nappar ingen?

Så hur gör ni när ni ska sälja? Har ni några tips? För jag håller snart på att tappa hoppet här.
 
Sv: Svårt att sälja sadlar i dagens läge??

La ut annons på hastnet & FB, fick svar direkt och dagen efter hämtades den! :)

(En Prestige Paris D)
 
Sv: Svårt att sälja sadlar i dagens läge??

Ah! :-) Vilket flyt du hade!

Jag har lagt ut lite varstans jag! Fick ett svar från Estland... Men jag vette sjutton om det var så seriöst jag...

Ja, jag har ju också Prestige, en Michel Robert och en Dodge Optimax. Och vad jag vet är de väl ganska populära? Eller?
 
Sv: Svårt att sälja sadlar i dagens läge??

När jag sålde min förra våren var provisionen som togs ut 10% (lägsta belopp 500 kr). Väl värt att slippa krångla själv.
 
Sv: Svårt att sälja sadlar i dagens läge??

Oj! Så lite? Jag kollade runt nyss och såg att de som finns runt i min närhet tar runt 30% eller lite högre till och med! Vart hittade du det där stället?
 
Sv: Svårt att sälja sadlar i dagens läge??

Varierar massor, man får höra av sig till olika ställen och kolla villkoren helt enkelt.
 
Sv: Svårt att sälja sadlar i dagens läge??

bettysmatte: Ah, okej. En jäkla bit att åka för att sälja för mig :-P

Gimlan: Ja jo, man har ju kollar runt och hört sig för en hel del nu känns det som!
 
Sv: Svårt att sälja sadlar i dagens läge??

Det har varit svårt att sälja sadlar privat senaste 15 åren ;)
 
Sv: Svårt att sälja sadlar i dagens läge??

Sålde min ena häst i höstas och såldes därmed mina sadlar och dom blev sålda, tog två månader totalt så gick väl inte superfort, men kunde sälja dom utan förmedlare iallafall.
 
Sv: Svårt att sälja sadlar i dagens läge??

Hur länge har du försökt sälja?

Det finns två saker du kan göra;
1. Vänta tills köpare kommer. För det kommer, men kan ta tid ;)
2. Sänka priset...

Sen undrar jag också om inte Sthlm-området är ganska mättat med dyra sadlar. Du får använda alla säljsiter du kan och ett tips är blocketpaketet om folk (får?) vill prova.
 
Sv: Svårt att sälja sadlar i dagens läge??

Du kommer inte få sålt sadeln till det priset! Går ner 10 så lär du börja få bud! Sadeln är 7 år gammal, även om den känns ny för dig så är den det inte! :)

Den är smal, stor och passar de med långa ben, inte en helt lätt kombo :)
 
Sv: Svårt att sälja sadlar i dagens läge??

Jag håller också med. Visst att det är märkessadlar men de är gamla och väl använda och dessutom udda storlek och då får man inte så mycket för dem. Hade de enbart varit provade, alltså helt nya och ridna i någon månad så hade du ändå behövt ha tur om du skulle kunna få såpass mycket för dem.
 
Sv: Svårt att sälja sadlar i dagens läge??

KL

Jag antar att jag också sett annonserna nu, och kan inte annat än hålla med. Jämför man med de andra annonserna på samma sorts sadlar, så ligger ju priset skyhögt över de andra. Det funkar ju inte...
 
Sv: Svårt att sälja sadlar i dagens läge??

Ah, okej. Hur mycket skulle ni värdera dom till?

Eller ska jag bara slänga in dom i en butik och se vad jag kan få i inbyte?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Jag är ganska usel på att putsa saker. Både i fråga om frekvens och i fråga om hur jag gör, och frekvensen blir ju inte bättre av att...
2
Svar
21
· Visningar
1 385
Senast: kurakosz
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 802
Senast: ako
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 352
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 471
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp