Svårt gårdsval

Sv: Svårt gårdsval

Som jag fattade det så säljer de inte innan de får vad de vill ha, sambon var borta igår och sa till att vi inte kommer att lägga bud, så de inte väntar på oss...känns lite sådär då läget hade varit perfekt för barnen osv. men men det kommer väl fler tillfällen. Vill ju igentligen ha ett större stall med med stooora boxar!
 
Sv: Svårt gårdsval

Jaha, då var budet lagt då! :crazy:

Var inne en god stund och pratade med mäklaren, försökte "bonda" lite med honom. Fick faktiskt ur honom mer än jag trodde, t ex förväntat pris som han ansåg (ett intervall).
Jag lade ett bud något över övre gränsen på hans intervall och fick honom samtidigt att lova att höra av sig om mitt bud var för lågt.
Jag kan acceptera att gården inte går till mig pga säljarens egna val, men jag vill absolut inte bli förbigången pga att mitt utgångsbud råkade bli för lågt...
Skrev ett handskrivet brev och berättade om vad jag gillade på gården och vilka planer jag hade för den på baksidan av budblanketten. Får hoppas att jag når hjärtesträngen på säljaren!

Det tar tydligen en del tid i alla fall. Anbuden ska vara inne nu på måndag senast, därefter tar det troligtvis ytterligare en vecka innan man hör något eftersom säljaren är bortrest.
 
Sv: Svårt gårdsval

Men vad spännande - håller tummarna för att det går vägen!!

Alltså - hur kan man som säljare resa bort när man precis håller på att ta in anbud? Och lämna alla anbudsgivare att våndas i över en vecka - grymt!

Efter allt regnande nu så har du väl iaf fått möjlighet se om där är någon översvämningsrisk på fastigheten ... hur var det nu med ån ... gick den inte i tomtgränsen?
 
Sv: Svårt gårdsval

Visst är det spännande! :bump:

Nissan utgör en av tomtgränserna, ja, men den reglerar faktiskt vi själva uppströms på jobbet! ;)
Skämt åsido (fast det är faktiskt sant, jag har projekterat en av dammluckorna i den största dammen "vi" har!), men flödet i Nissan är faktiskt inte uppseendeväckande högt, trots allt regn. Nivån uppströms har faktiskt varit högre tidigare i år vid något tillfälle, men det forsar frisk helt klart!:D
Just där Nissan rinner förbi denna fastighet så är det ganska högt, det är värre på andra sidan, mer låg strand där.
M a o: Nissan kommer inte att funka som en vattenkälla för hästarna i framtiden, för brant ner till vattnet!
 
Sv: Svårt gårdsval

Jag följer tråden och håller så klart tummarna :)
 
Sv: Svårt gårdsval

Nu ringde mäklaren precis. Jag har fått bättra på budet lite, jag var visst inte högst. :smirk:
De skulle höra av sig igen på måndag/tisdag nästa vecka.
Jag ringde genast min kompis, han hade ännu inte fått något samtal av mäklaren, kan ju betyda att han är utanför spelet (eller så har inte mäklaren hunnit ringa honom ännu).

Håll alla tummar! :bump:
 
Sv: Svårt gårdsval

Oj, vad spännande:o
Håller alla tummarna;)
//Jezz
 
Sv: Svårt gårdsval

Sååå spännande. Tur att jag har så mycket med jobbet just nu så att jag slipper hinner vara så nervös! :smirk:

Kompisen som också lagt bud ringde mäklaren på eftermiddagen och fiskade, men han fick inte lägga något fler bud. :D
Hans utgångsbud var 15 000 kr lägre än mitt (festligt att vi kom så nära varandra ändå).
 
Sv: Svårt gårdsval

Jäklar, detta är riktigt spännande nu!
Hur känns det?
 
Sv: Svårt gårdsval

Bara bra och inte farligt alls faktiskt - bara spännande!
Försöker att inte hoppas för mycket så jag inte blir så besviken om det inte blir något.
Jag fick uppfattningen att säljarna nu över helgen främst ska fundera över vilken köpare de föredrar snarare än priset. *hoppas* :bump:
 
Sv: Svårt gårdsval

Hejsan!
Hållewr tummarna för dig:) Vet att en fam. från Landeryd även har lagt bud på samma hus som dig men det kanske du redan visste:angel:
 
Sv: Svårt gårdsval

Näe... Berätta!
Jag vet 3 st budgivare av, enligt mäklaren, 5-6 st.

Do tell! :bump:

Enligt min kompis hade något hästfolk varit hos Länsförsäkringar och säkt om lån på detta hus. Kan det vara de tro?
 
Sv: Svårt gårdsval

Oh, den här tråden måste jag spara! man vill ju veta hur det slutar :D

Håller tummarna hårt!!!! :bump:
 
Sv: Svårt gårdsval

Jag har precis fått reda på, via omvägar än så länge, att det är klart att en närliggande granne får köpa gården. Det är inte till högst bjudna pris.
Väntar på att mäklaren ska ringa mig och meddela, men det verkar inte så ljust. :cry:
 
Sv: Svårt gårdsval

Vad trist, men det är ju inte över än ,rykten kan vara just rykten!:smirk:
Är gård 2 kvar?
 
Sv: Svårt gårdsval

Ja, mäklaren har ju inte ringt mig än, dock min kompis som också bjudit.
Gård 2 tror jag är kvar, men känner mig tveksam till den. Får nog grunna lite på det.
 
Sv: Svårt gårdsval

Gård 1 helt klart.

Läge och mark är ALLT när man ska ha hästar och inackorderingar. Allt annat kan man fixa efterhand.

Oj, såg nu att du fått veta att den gått till någon annan. Så synd!

Sitter själv i en budgivning och gnager på fingrarna, ingen gård dock, bara ett radhus (tyvärr får man inte så mkt för pengarna i Malmö...)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 346
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 062
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 309
Senast: Åsa A
·
Anläggning Jag vet att rekommendationer ofta är minst 1 ha/häst på gårdar. Satt och mätte och räknade lite på Eniro, och jag har i ärlighetens namn...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
10 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp