Jag förstår att du inte förstår dej på "oss", men hur kan du missa vad som händer i Sverige ?
Att ha religionsfrihet i Sverige vilket många vill ha (i sak jag med, då man får tro på sagor om man vill) men att med sin religion försöka påverka hur vi ska tänka i Sverige ? Det trodde jag vi växt ifrån när vi skippade att vara kristna ? Det finns en anledning till att vi skilt kyrkan från staten. Då vill vi inte ha islamistiska regler i Sverige. Vi vill behålla ett "oberoende av religion" Sverige. Nyheterna rapporterar om att fler blir muslimer (även svenskar). Är det positivt ? ALDRIG !
Återigen, att vara religiös är ett val, men alla som INTE är det ska inte behöva vara rädda för att de som är religiösa ska börja kräva att alla följer deras tro. Slöja, matregler osv. Och jo det är en stor risk för att Sverige går den vägen. Att ni inte tror det är naivt !
Det ska inte vara rasistiskt att älska (eller bara gilla) den svenska flaggan. Vi ska hålla fanan högt !
Jag förstår att vi definitivt inte ska tillbaka till krigsåren och vilja ha mer land, men det är en del av vår historia. Vissa anser att det var en "storhetstid" när Sverige var mer än dubbelt så stort, ska vi skämmas över det ? Nope det var så man tänkte då. Nu är vi "nöjda" med våra gränser och framförallt freden vi har med våra grannländer.
Vi ska inte kasta stenar på folk (bibeln) , och vi mördar inte kvinnor som inte följer "heder" ...
Om nu alla som kommer till Sverige "tar seden" när de kom hit hade vi inte haft de problem vi har idag.
Gängkriminella är 81 % svenska medborgare. Vilket gör att vi kan eliminera 20 % av det problemen genom utvisning av de som inte är svenska medborgare.
Visa bifogad fil 184039
Varför är då utvisning av utländska medborgare så "viktigt" för vi "brunblå" - jo för att vi vill ha mindre problem med bidragstagare som inte integrerar sej i samhället. Vet många områden i Stockholm / Södertälje där de som bor i dem inte ens pratar svenska. Efter att ha bott i Sverige mestadelen av sina liv. Vi anser att det är bedrövligt. Och tex ska man inte få tolk i hela sitt liv. Vi ska inte curla människor som inte vill lära sej svenska. Och de ska inte få "förmåner" (bidrag, tolkningshjälp, använda sitt språk vid kontakter med myndigheter) år ut och år in för att de inte lär sej svenska. Vi ÄR i Sverige.
Ja det finns svenskar som inte "integrerar sej" också om man nu kan uttrycka sej så, men om man tagit bort de som INTE är Svenska medborgare och deras bidragsproblematik har vi mer resurser att lägga på de Svenska medborgarna som behöver hjälp. HUR kan detta vara ett frågetecken hos er som anser att vi kan ta emot allt och alla ???
Sen förstår jag inte hur de som tänker "vi måste bli fler för att klara av att behålla vårt samhälle" tänker.
Ni säger emot er själva. Ni pratar om att "vi förbrukat våra resurser på kortare och kortare tid" och ska minska på våra köp, bilvanor mm. Vi ska inte köpa så mkt saker. Om alla dessa saker minskas på (kommer inte hända iom människans natur) så behöver vi inte vara många. Att tänka "vi måste föda mer barn" (öka befolkningen) för att klara att uppehålla samhället så blir det ju bara en evighetsspiral i ökningar. Jag åersonligen stöder inte "vi måste föda fler barn" som nu "ökar i Europa" (och även Sverige) ... Vi får omfördela de resurser som finns. Inte ta in "slavarbetare" som tar de sämsta jobben och slå oss för bröstet sen att "vi minsann hjälper människor".
Jag tycker det är bra att vi numer säger nej till att ta in thailändska bärplockare, är det synd att vi inte får in bär till butikerna ? JA, men på bekostnad av att det sitter utländska arbetare hitlockade med guld och gräna skogar som lever i misär ? Hell no... Hela de tänket kan man i sak lägga på alla invandrare, "ni" lovar dem guld och gröna skogar med "fina Sverige" (som ÄR fint) men alla kommer inte få "guld och gröna skogar" för vi kan inte erbjuda alla detta...