Så de som du upplever är rasistiska är såna som röstar på SD i 100 % ? Eller röstar de på S, M eller nåt annat parti ?
Så fort någon yttrar sej rasistiskt är personen tydligen per automatik SD, men det är ju bara 21 (?) procent av svenska folket som röstar på SD. Är då verkligen 1/5 av sveriges befolkning rasister medan de andra 4/5 INTE är det.
Jag tex som är VÄLDIGT mkt emot religion, OAVSETT religion, vill inte att Sverige ska införa speciella firanden för Ramadan eller andra religiösa händelser. Jag firar jul som i god mat, julklappsspel mm men INTE i "Jesus födelse högtid". Jag firar inte påsk, men visst har jag gärna de dagarna som är röda och ledigt då, men inte för att jag hedrar Jesus död och återuppståndelse. Midsommar är ? är den från början kristen eller bara "bondtradition" ? Jag firar inte Halloween (jag vet inte kristen) men jag firar inte heller Alla helgona. Vill jag minnas nån som dött gör jag det när jag tänker på dem. Jag behöver inga datum för det. Så personligen är jag emot alla sätt att "få in islam eller annan religion" i vardagslivet.
Jag vet att vi har religionsfrihet i Sverige, men som med k*kar så vet man att killar har en men behöver inte se dem. Så är det med religion för mej. Så även om kvinnor har slöja "av fri vilja" så finns det MINST lika många som har den "av tradition" eller ännu värre under hot. Så därför är jag för ett slöjfrittsamhälle. Hur vet vi att det är av fri vilja ? För att de säger det ? Hur mkt av den fria viljan är rädsla sen generationer ? Hedersförtryck mm. Klart de säger "jag bär slöja av fri vilja" hur skulle de annars framstå ? Som de kuvade kvinnor de är ? Och den här frågan är för mej som inte är feminist en självklarhet, så hur feminister tycker att slöja är ok är för mej ett stort frågetecken.
"Måste man bära slöja enligt Koranen?
AI-översikt
Det råder delade meningar om huruvida Koranen uttryckligen kräver sl
Koranen nämner inte ordet "slöja" (hijab) i betydelsen huvudbonad, utan förespråkar anständighet och att täcka bröstet/kroppen. Tolkningen av dessa verser varierar mellan att det är en religiös plikt och att det är ett kulturellt val."
Är jag lika mkt emot judiska hårbonader ? Nej, den döljer mej veterligen inte hur en person ser ut. En sikhist turban ? nej samma sak. Hade en muslimsk slöja vart en löst satt sjal runt huvet som ses på nedan bild, hade jag köpt den också, den skyddar håret från smuts och solblekning, håller håret från ansiktet. Som ni säger finns tom folkdräkter i sverige som har huvudbonader och sjal runt håret är inte en ny företeelse i Sverige.
Visa bifogad fil 182763
Så är jag nu rasist för att jag är emot slöja ? Nej jag är emot religioner !!! Hur många krig har inte startats i religionens namn, hur många människor har levt i skräck pga religion ?