Svensk politik 5

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som en del i icke svenska medborgare som begått brott så vill tex Tidö regeringen bli av med ca 300 utländska brottslingar då de inte ska vara kvar i Sverige. 300 kan låta lite. Men för mej är 300 personer vääääldigt många som har förverkat sin rätt att vara i Sverige.
155 syrier, ca 200 afghaner och 56 somalier.

Forssell hoppas kunna utvisa 155 brottsdömda syrier | SVT Nyheter https://share.google/n5KCadFkH6kHP6DWb

Ja jag förstår att dubbla medborgarskap är svårt att förstå. MEN det finns personer i Sverige som har BÅDE ett svenskt medborgarskap och ett annat lands medborgarskap. Om en person med DUBBLA medborgarskap begår brott i Sverige vill SD att man klipper det SVENSKA medborgarskapet. Då är personen inte svensk medborgare längre och kan utvisas.

Återigen förstår att detta är obegripligt för många men en självklarhet hos dom som anser att sköter man inte sitt svenska medborgarskap OCH har ett till medborgarskap så blir man av med det svenska.

Och då undrar du (jag vet) vad som händer med enbart svenska medborgare. NEJ man klipper inte en person som enbart har ett medborgarskap. Dvs en svensk medborgare som jag själv tex går då den sedvanliga vägen enligt det jag berättade för i inlägget till parellikusken. Med domstol och straff.

Ditt enda svenska medborgarskap kan du inte bli av med.

Och ingen fara jag kan berätta detta huuuuur många gånger som helst. Men är lite tveksam i om du förstår vad jag försöker berätta för dej. Då du inte verkat (vilja ?) förstå hitintills...
Det är faktiskt ett väldigt gott exempel på radikalisering du beskriver. Från att medborgarskap helt enkelt inte ÄR något man "klipper" (medborgarskap fungerar helt enkelt inte så i rättssäkra demokratier), till att detta klippande framställs som en SJÄLVKLARHET. Det är ett rejält steg.

Ja jag förstår att dubbla medborgarskap är svårt att förstå. MEN det finns personer i Sverige som har BÅDE ett svenskt medborgarskap och ett annat lands medborgarskap. Om en person med DUBBLA medborgarskap begår brott i Sverige vill SD att man klipper det SVENSKA medborgarskapet. Då är personen inte svensk medborgare längre och kan utvisas.

Återigen förstår att detta är obegripligt för många men en självklarhet hos dom som anser att sköter man inte sitt svenska medborgarskap OCH har ett till medborgarskap så blir man av med det svenska.

Och då undrar du (jag vet) vad som händer med enbart svenska medborgare. NEJ man klipper inte en person som enbart har ett medborgarskap. Dvs en svensk medborgare som jag själv tex går då den sedvanliga vägen enligt det jag berättade för i inlägget till parellikusken. Med domstol och straff.

Och ingen fara jag kan berätta detta huuuuur många gånger som helst. Men är lite tveksam i om du förstår vad jag försöker berätta för dej. Då du inte verkat (vilja ?) förstå hitintills...

Jag har flera vänner med minst någon del av familjen som har rötter i annat land. Kan vara annat land i Europa eller annan del av världen. Om de ser till att behålla sitt medborgarskap i det landet, varför ska de ha andra regler än jag som råkar ha båda föräldrar och alla far- och morföräldrar födda i Sverige? Vi har inte gjort något som skiljer oss, vi är födda här och uppväxta parallellt. Eller de vänner som flydde från kriget i forna Jugoslavien som barn, och som gick i samma klass som jag sedan lågstadiet. Det är flera decennier sedan de tvingades lämna sitt dåvarande hemland - varför ska de leva under andra regler än jag när de sedan länge lever här på samma sätt som jag? Vi vuxna jobbar tillsammans och barnen går i skolan tillsammans.

Igår var det som bekant 1 maj. Moderaterna pöste av förakt. Ulf Kristersson och Elisabeth Svantesson lade ut ett inlägg på insta där de njutningsfullt åt glass på sin lediga dag (vackert väder) och uttrckte hur underbart det är att vara ledig när man INTE BEHÖVER gå i något tåg.

En sån jävla tur att andra har gått i tåg före dem då, och på så vis bland annat säkrat deras lediga vårdag.

Moderaterna i Ale kommun stod utmed demonstrationens väg med banderoller som varnade för vänstersvängar.

På 1990-talet brukade nynazister ha motdemonstrationer på 1 maj. Moderaterna i Ale har fina förebilder minsann.

Det här FÖRAKTET från högern, från "vår" statsminister till och med. Det är ändå ganska nytt.

Och hade många invandrares landsmän/landskvinnor/landsbarn, inte alla men många, sköts sig och anpassats sig så hade framför allt inte SD skapats och därmed inte heller Tidö.

Kul att du tar upp varför SD skapades! Det skapades som Bevara Sverige Svenskt, av fascister och nazister. 1988 bytte partiet namn till Sverigedemokraterna. När Jimmie Åkesson gick med hade partiledaren nazistkopplingar.

Men eftersom några här i tråden tycker att början av nittiotalet är såååååå himla lääääänge sen, kan vi ju hoppa fram lite.

1998 bildade Rickard Jomshof och Björn Söder Nationaldemokratiska studentföreningen i Lund.

Efter Rysslands invasion av Ukraina skrev en SD-anställd att Ryssland borde invadera Sverige.

2018 föredrog Jimmie Åkesson Viktor Orbán framför Angela Merkel.

SD röstade i Europaparlamentent mest Rysslandsvänligt av alla svenska partier under mandatperioden 2014–2019.

Ska jag fortsätta? Notera att jag inte nämnt ett enda järnrör, för det verkar vara så känsligt.

Igår var det som bekant 1 maj. Moderaterna pöste av förakt. Ulf Kristersson och Elisabeth Svantesson lade ut ett inlägg på insta där de njutningsfullt åt glass på sin lediga dag (vackert väder) och uttrckte hur underbart det är att vara ledig när man INTE BEHÖVER gå i något tåg.

En sån jävla tur att andra har gått i tåg före dem då, och på så vis bland annat säkrat deras lediga vårdag.

Moderaterna i Ale kommun stod utmed demonstrationens väg med banderoller som varnade för vänstersvängar.

På 1990-talet brukade nynazister ha motdemonstrationer på 1 maj. Moderaterna i Ale har fina förebilder minsann.

Det här FÖRAKTET från högern, från "vår" statsminister till och med. Det är ändå ganska nytt.
Ulf vill ju gärna säga att han och hans parti är de vuxna i rummet, ändå beter de sig med samma okunskap och omognad som ett ungdomsförbund. Pinsamt.

Ja, det är märkligt hur konservativa som vurmar dåtiden, samtidigt uttrycker sig så enfaldigt historielösa.

Vad var det Jomshof nu skrev om Ungern under Orbán, på sin FB?

”Eftersom Sverige inte är Ungern, eftersom vi inte sitter i regeringsställning (än) och eftersom media i Sverige inte fungerar som media i Ungern, är vi tvungna att anpassa oss efter den verklighet som råder här. Det innebär inte minst att vi måste anpassa vår retorik efter det rådande läget.”

Som en del i icke svenska medborgare som begått brott så vill tex Tidö regeringen bli av med ca 300 utländska brottslingar då de inte ska vara kvar i Sverige. 300 kan låta lite. Men för mej är 300 personer vääääldigt många som har förverkat sin rätt att vara i Sverige.
155 syrier, ca 200 afghaner och 56 somalier.

Forssell hoppas kunna utvisa 155 brottsdömda syrier | SVT Nyheter https://share.google/n5KCadFkH6kHP6DWb
Jag såg det där imorse. Plötsligt finns det bevis på att brottslighet är kopplad till invandring. Inte all invandring, men till en stor del. Men i länken blir det faktiskt 411. Tar länderna inte emot sina dömda brottslingar blir det heller inga bistånd

Ja, det är märkligt hur konservativa som vurmar dåtiden, samtidigt uttrycker sig så enfaldigt historielösa.
Ja, en intellektuell självmotsägelse. En tulipanaros.

Men ännu mer stör deras förakt mig. "Vår" statsminister föraktar ett väldigt stort VI, han föraktar oss. Han visar att han verkligen inte är hela folkets statsminister, till och med kungen är för fan mer demokratisk och egalitär.

Ja tolkningen verkar ju ganska personlig nu när de längt en del av processen från 5 till 8 år. Så det här med att sd vill ha en kortare process, rent av rejält kortare verkar ju vara en felaktig tolkning.
Nja man får tänka lite längre. Sverige har nu byggt upp en massa murar i utlänningslagen och som börjar så fort utlänningen sätter sin fot på svenskt territorium. Därifrån ska hen försöka ta sig ända fram till den högsta muren som är 8 år hög efter den 6 juni. Det är bara det att utlänningar inte kommer att nå ända fram eftersom deras uppehållstillstånd inte kommer att förlängas så att dom når över sista muren. Det är min tolkning.

Har du lite svårt att ta till dig fakta?

Det finns ett flertal länder, ofta vidriga diktaturer, som omöjliggör att "ta bort" ett medborgarskap, eller vägrar att erkänna ett nytt medborgarskap.

Man "har alltså inte kvar" ett till medborgarskap för att man valt det, utan för att man inte kan säga upp sitt gamla medborgarskap.

Men hatar man personer med utländsk påbrå, så gör man det. Rasister är ju oftast helt immuna mot fakta och saklighet.

Jag såg det där imorse. Plötsligt finns det bevis på att brottslighet är kopplad till invandring. Inte all invandring, men till en stor del. Men i länken blir det faktiskt 411. Tar länderna inte emot sina dömda brottslingar blir det heller inga bistånd
Synd för Tidö att sådant inte har fungerat historiskt, så då måste Sverige sannolikt börja betala mycket mer direkt till dessa stater som är svåra att utvisa till. Du vill med andra ord att Sverige ska ge exempelvis talibanregimen betydligt mer pengar? För eftersom talibanregimen faktiskt skiter i de flesta av biståndsprojekten (demokrati- och utbildningsprojekt med mera) så måste Sverige antagligen muta den mer direkt med större summor för att det här eventuellt ska få någon effekt alls.

Med andra ord, hur mycket pengar från den svenska statskassan vill du ge direkt till exempelvis talibanregimen?

Tror du förresten att SD någon gång i framtiden kommer börja leva som de lär och sluta ta emot dömda brottslingar i sitt parti?

Har du lite svårt att ta till dig fakta?

Det finns ett flertal länder, ofta vidriga diktaturer, som omöjliggör att "ta bort" ett medborgarskap, eller vägrar att erkänna ett nytt medborgarskap.

Man "har alltså inte kvar" ett till medborgarskap för att man valt det, utan för att man inte kan säga upp sitt gamla medborgarskap.

Men hatar man personer med utländsk påbrå, så gör man det. Rasister är ju oftast helt immuna mot fakta och saklighet.
Detta gäller väl bla Iran, Eritrea och Turkiet, tror jag?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad får nämnas i en tråd?
  • Borttagna inlägg - igen.
  • Har din tråd försvunnit?
  • Annonserng och Länkning - Läs här först!!!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka