Jag undrar så vad som motiverar dig?Det har inte jag nån aning om varför du skulle vilja det.
Får du betalt för att hålla på så här?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag undrar så vad som motiverar dig?Det har inte jag nån aning om varför du skulle vilja det.
De är svenska medborgare men flera länder tillåter inte människor där föräldrarna (fadern) är medborgare. De kan inte avsäga sig medborgarskap. Återigen, de är svenskar med svenskt medborgarskap. Ärligt kan du jämföra finskt och marockanskt vapentjänst?
Du svarar återigen inte på frågan, HUR fick de sina marockanska medborgarskap ? Om ena föräldern är svensk och de är födda i Sverige blir de svenska medborgare. Hur blev de då marockanska medborgare ? Om familjen registrerat de i Marockanska ambassaden så ansåg uppenbarligen föräldrarna att de är marockanska. Och OM bägge föräldrarna är marockanska ÄR de marockanska medborgare. Och om de då begår brott som ger utvisning så ska de utvisas som icke svenska medborgare.
Och återigen varför ska vi behålla icke svenska medborgare som begår brott i Sverige ? Tycker det räcker med de kostnader vi har med de som ÄR svenska medborgare (och enbart svenska medborgare) som begått brott. Varför ska vi då bekosta andras medborgare när de kan utvisas ?
De är svenska medborgare men flera länder tillåter inte människor där föräldrarna (fadern) är medborgare. De kan inte avsäga sig medborgarskap. Återigen, de är svenskar med svenskt medborgarskap.
Men de är ju svenska medborgare?Du svarar återigen inte på frågan, HUR fick de sina marockanska medborgarskap ? Om ena föräldern är svensk och de är födda i Sverige blir de svenska medborgare. Hur blev de då marockanska medborgare ? Om familjen registrerat de i Marockanska ambassaden så ansåg uppenbarligen föräldrarna att de är marockanska. Och OM bägge föräldrarna är marockanska ÄR de marockanska medborgare. Och om de då begår brott som ger utvisning så ska de utvisas som icke svenska medborgare.
Och återigen varför ska vi behålla icke svenska medborgare som begår brott i Sverige ? Tycker det räcker med de kostnader vi har med de som ÄR svenska medborgare (och enbart svenska medborgare) som begått brott. Varför ska vi då bekosta andras medborgare när de kan utvisas ?
Du svarar återigen inte på frågan, HUR fick de sina marockanska medborgarskap ? Om ena föräldern är svensk och de är födda i Sverige blir de svenska medborgare. Hur blev de då marockanska medborgare ? Om familjen registrerat de i Marockanska ambassaden så ansåg uppenbarligen föräldrarna att de är marockanska. Och OM bägge föräldrarna är marockanska ÄR de marockanska medborgare. Och om de då begår brott som ger utvisning så ska de utvisas som icke svenska medborgare.
Den som begår ett brott ska dömas och efter avslutat straff utvisas om det är möjligt, men kan du svara på varför svenska pengar ska föras ut ur landet för att stödja en islamistisk terrororganisation?Ingen som vill besvara på VARFÖR vi ska behålla utländska medborgares brottslingar i Sverige ?
Själv tycker jag ofta att utvisningar av brottslingar är tvivelaktigt. Fine om det bara bott i Sverige en kortare tid och inte har medborgarskap.Ingen som vill besvara på VARFÖR vi ska behålla utländska medborgares brottslingar i Sverige ?
Den som begår ett brott ska dömas och efter avslutat straff utvisas om det är möjligt, men kan du svara på varför svenska pengar ska föras ut ur landet för att stödja en islamistisk terrororganisation?
Själv tycker jag ofta att utvisningar av brottslingar är tvivelaktigt. Fine om det bara bott i Sverige en kortare tid och inte har medborgarskap.
Men de som bott här lång tid och begått brotten i Sverige och har medborgarskap känns sådär att utvisa. Varför ska vi lasta andra länder med våra problem?
Såg du ens vad jag skrev?Våra problem ? De är ju inte våra medborgare. Så alltså ÄR det andra länders problem !
Du vet mycket väl att våra politiker stoppar mutor i korrupta politikers fickor i Somalia och att de nu är i förhandlingar med talibanerna.Det får stå för de som förespråkar detta. Om regeringen kallar det bistånd men egentligen är en muta, hur ska jag som inte är med och vet vart pengarna tar vägen ta ställning till då ? Jag är fortfarande för att utländska medborgare ska utvisas vid brott. Och jag vet att du är för utvisning av utländka medborgare.
Du vet mycket väl att våra politiker stoppar mutor i korrupta politikers fickor i Somalia och att de nu är i förhandlingar med talibanerna.
Du följer inte med i vad som händer i världen och hör/ser inga nyheter?Nope det vet jag inte .... Hur ska jag veta det ? JAG har ingen insyn i de transaktionerna alls.
Såg du ens vad jag skrev?
Du följer inte med i vad som händer i världen och hör/ser inga nyheter?
Men det är ju inte bara kriminella som Tidö vill kasta ut. Det är laglydiga människor som vill bidra till samhället.Ingen som vill besvara på VARFÖR vi ska behålla utländska medborgares brottslingar i Sverige ?
Jag skrev om de har svenskt medborgarskap. Alltså dubbla.Ja.... ? Om det inte är svenska medborgare, varför är det ett svenskt problem ? Svar det är det inte.
Att du inte följer med nyheterna.Såg du ens vad jag skrev?
Jag skrev om de har svenskt medborgarskap. Alltså dubbla.
Jag skrev vad jag ansåg var rätt, inte vad som "kommer ske".Ja och dubbla kommer inte va aktuellt. Missköter du ditt svenska så har du inte det svenska kvar utan är då utländsk medborgare. Pch då så är du inte svenskt problem längre utan det andra landets problem !
Såg du ens vad jag skrev?