Svensk politik 7

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja Anna Lind var omtyckt bland sina egna led.

Oss andra var hon så öppet aggressiv emot att det var totalt omöjligt att tycka om henne.
Hon var helt fantastisk och skulle frälsa oss med Olof Palme.
Som en sektmedlem.

Vi gick i samma Gymnasium.
Du måste förstå att det inte går att ta dig på allvar när du kategoriskt pratar nedvärderande om kvinnor (och vissa män) inom S. Men försvar (män) inom M. Som moderat. Du är extremt partisk.

Anekdotisk bevisning är ointressant.

Anna Lind var inte charmig.
Hon var en mobbande översittare.
Åtminstone i skolan.

Hennes framfart som ung Socialdemokrat var det som för evigt placerade mig bland de borgerliga.

Jag minns när hon jagade runt elever på vårt gymnasium och skulle frälsa oss med Palme och Socialdemokratin.
Vi försökte att hålla oss undan, men hon dök upp och anföll oss ändå.
Typ väntade utanför dörren till klassrummet när lektionen tog slut och så.
Ungdomssynder.
Hon slipades av och blev vuxen hon med. Men visst var hon skarp - i olika bemärkelser - som ung.

Det är ju många som vittnar om att exempelvis Trump är charmig när man träffar honom personligen, och han har onekligen någon sorts karisma. Men det är nog rätt få svenskar som tycker att han verkar kompetent och som skulle vilja ha en liknande clown som statsminister.
Nej det är tyvärr alldeles för många.

Oss andra var hon så öppet aggressiv emot att det var totalt omöjligt att tycka om henne.
Som en sektmedlem.

Du faller än en gång tillbaka till din ungdom!! Det är historia.

Alla har vi saker som vi inte skulle göra eller stå för som mogna vuxna. Säkert du med.

Men - news - världen och människorna växer och förvandlas förbättras.

Var Arvid Lindman charmig och karismatisk och är bristen på charmig partiledare skälet till att det bara gått utför med moderaterna sedan hans tid?

#goddagyxskaft
Carl Bildt när han blev statsminister. Då var han högdragen och charmlös och det skämtades om att han hade så lite utstrålning att automatiska dörrar inte reagerade på honom.

Sen växte han och ändrade beteende och det var intressant att lyssna på honom även om man inte höll med.

Du faller än en gång tillbaka till din ungdom!! Det är historia.

Alla har vi saker som vi inte skulle göra eller stå för som mogna vuxna. Säkert du med.

Men - news - världen och människorna växer och förvandlas förbättras.
Grejen är ju att sådana saker följer med i livet.

Hur många skulle rösta på någon som de blev trakasserade av i sin ungdom?
Och hur många ovänner hinner man skaffa sig?

Och vilket inflytande får dessa ovänner i framtiden?
Ingegerd Troedsson hade 5 barn.

Som en sektmedlem.

Alltså. Det finns i en Stockholmskommun minst en, eventuellt två, up-and-coming politiker inom ett Tidöparti som gjorde skoltiden till ett helvete för en ung vuxen i min närhet. Detta är några år sedan, inte tjugo eller trettio eller fyrtio. Men jag skulle skämmas om jag gick in här och skrev mina personliga erfarenheter om den här personen (såvida hen inte blir statsminister och uttalat ljuger om hur hen betedde sig i skolan).

Det är så, så, så svårt att ta något av alla dina personligt kritiska inlägg på allvar.

Läser nu i DN att regeringen backar om fängelse för 13-åringar, det var en väldigt positiv nyhet! Det var bara en kort notis men vad jag förstår är det för att det inte finns majoritet för förslaget i riksdagen.
Enligt DN finns det uppgifter om att några L-ledamöter som skulle röstat mot. Ändå fint att det finns några liberala kvar i partiet, om det nu är så.

Verkar finnas lite hopp om landet Sverige. Återstår att se om de hinner fram med ett förslag om att sänka gränsen till 14 år istället.

Nej om man inte lever som man lär så är man en hycklare.

Det är inte på något sätt könsbundet.
Men du har ju själv medgett att du har olika måttstockar? Kristersson får vara en charmig slarvpelle och honom ser du ändå som en duktig ledare, eller har åtminstone gjort till alldeles nyligen. Du kritiserar kvinnliga politiker med helt andra kriterier. Det som de behöver göra för att ta sig till toppen, det går du på och sågar.

Jag är förvånad att du är förvånad. Att C är ett "höger parti" är väl föga en nyhet ? De är ju inte överrens med den rödgröna sidan i något av C partipolitik. De som röstar på C röstar ju på ett parti som kommer få igenom typ noll och ingenting av sin polirik iom att de andra 3 (S, V, MP) inte är på samma planhalva ens politiskt. Det enda man röstar på om man röstar på C är "inte SD regering" vilket är skrattretande ... Även om rödgröna sidan kommer vinna iom det så blir det ingen stark majoritet. C kommer ju rösta emot den politik som de inte står för, och därmed kommer ju inte Rödgröna få igenom det de vill i den utsträckning. (Vilket som tidöregeringsnissa inte är mej emot)
Du har en begränsad vy för vad som ingår i "politik".

Det finns mycket annat här i världen än migrationsfrågor.

C lär få med en hel del av sin politik, när det t.ex. lantbruk, skogsbruk och landsbygd, samt näringspolitik.

Vi får bara hoppas att C släpper diverse idéer om privatiseringar som man tidigare drivit.

Grejen är ju att sådana saker följer med i livet.

Hur många skulle rösta på någon som de blev trakasserade av i sin ungdom?
Och hur många ovänner hinner man skaffa sig?

Och vilket inflytande får dessa ovänner i framtiden?
Ingegerd Troedsson hade 5 barn.
Tror att majoriteten av alla är kloka nog attväga plus och minus.
Alla är inte lika långsinta. Alla har inte heller ungdomskontakter som senare hamnade på inflytelserika

Jag har en del tidigare skitstövlar i min närhet som i vuxenlivet blivit både kloka och trevliga.

Tror du är ett unikum?

Men du har ju själv medgett att du har olika måttstockar? Kristersson får vara en charmig slarvpelle och honom ser du ändå som en duktig ledare, eller har åtminstone gjort till alldeles nyligen. Du kritiserar kvinnliga politiker med helt andra kriterier. Det som de behöver göra för att ta sig till toppen, det går du på och sågar.
Den skillnaden beror ju inte på olika kön utan på olika partier.

Jag har högre krav på någon som tycker annorlunda än jag när det kommer till att andra egenskaper skall väga upp för åsiktsskillnaden.

Man måste helt vara trevligare, kunnigare och mer professionell om jag skall tycka att någon i ett annat parti är riktigt bra.

Jag har aldrig påstått att Ulf Kristersson är någon bra ledare utan bara att han är lätt att samarbeta med.
Det är faktiskt olika saker.

Ibland är det bästa när människor får arbeta i fred utan någon ledare som lägger sig i.
Ett parti skall väl ändå vara ett grupparbete och inte någon toppstyrd diktatur?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Svensk politik 8
  • Svensk politik 6
  • Svensk politik 5
  • Statsepidemiolog

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund