Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hmm intressant! Enda SD:are jag är bekant med är gift med en thailändska (och iofs en till som jag inte vet men som absolut kan vara det om man betänker vissa politiska diskussioner en haft... är det också.).När alla invandrare som jobbar i hemtjänsten har blivit utvisade, så skiter det sig för Kalle Andersson.
Eftersom att hans fru kommer från Thailand och inte tjänar tillräckligt när Kalle inte längre kan försörja henne.
Jag vet många anhängare av SD som är gifta med Thailändskor.
Och hur är det då med kvinnorna inom sd? De finns ju uppenbarligen. Vad är deras idé om kvinnans ställning i samhället?Hmm intressant! Enda SD:are jag är bekant med är gift med en thailändska (och iofs en till som jag inte vet men som absolut kan vara det om man betänker vissa politiska diskussioner en haft... är det också.).
Det är ju det jag vidhåller, det är mer av en ideologi om ett patriarkalt samhälle. Mer än värnande om svenska ängar och midsommar.
Patriarkalt hela vägen upp till en patriarkal ledare.
Vilket inte alls är speciellt svenskt, att ens vilja ha. Vi brukar väl mer vara "fria karlar och kullor" som knyter näven mot fogden. (om man nu ska tjafsa om svenskhet, vilket ju man gör bara för att SD låtsas att de gör det.)
(Dvs inget illa om thailändskor självklart, men om man ska bara ta det exemplet var hans attityd till kvinnor inte så attraktiv att det gick vägen att gifta sig efter en längre bekantskap.
Utan jag har ju anat ur manosfärenforum att det anses ha varit lite bättre
(i ett i Sverige som knappt existerande "förr" för jag tror inte Sverige varit så tunga på resonemangsäktenskap utan det är mer andra kulturer. Men SD är inte så tunga på svensk historia å andra sidan.)
att mamma arrangerade ens äktenskap med en lämpligt utvald dam som liksom styr upp hemmavid med skinn på näsan, absolut kanske tjänar pengar och är driftig, men definitivt främst styr upp.).
Och hur är det då med kvinnorna inom sd? De finns ju uppenbarligen. Vad är deras idé om kvinnans ställning i samhället?
Her name is Amelia, a purple-haired “goth girl” who proudly carries a mini union flag and appears to have a penchant for racism.
If you are unfamiliar with Amelia, the chances are you will soon encounter one viral meme or another inspired by her on Facebook or X, where her reputation is growing.
Videos of Amelia typically feature her walking through London, or the House of Commons, declaring her love for England and warning of the dangers of “militant Muslims” or “third-world migrants”. In one clip she is harangued by bearded man in Islamic attire for eating a pork sausage.
En 26-årig trebarnsmor berättade i ett personporträtt i SvD, som publicerades idag på sajten, om sin livsstil som hemmafru. Sedan sex år tillbaka har hon varit hemma med familjens tre barn, får SvDs läsare veta. Texten är en del av en artikelserie i SvD som handlar om ett nytt hemmafruideal och den så kallade ”soft girl”-trenden.
Hon var en ganska stor influerare, glömt vad hon heter.Det som inte framkommer är att hon tidigare åtalats för hets mot folkgrupp efter att på sociala medier spridit bilder på hakkors som hon pysslat på exempelvis väskor och kransar. Läsarna får heller inte veta att hennes man varit ansvarig utgivare för den nazistiska sajten Nordfront, och dömts för yttranden som gjorts på sajten under hans ledning.
Sverige befolkning kommer inte att öka pga migration. Tvärt om, invandringen kommer ju att minska pga av alla nya lagar. Begränsade uppehållstillstånd som inte kommer att generera några svenska medborgarskap på 8 år. Arbetslösheten är hög för invandrare som i din tur lever på bidrag. Men nu blir det slut på detta.
https://www.ekonomifakta.se/sakomra...oshet/arbetsloshet-utrikes-fodda_1210645.html
Hellre en kompetent partiledare, än en charmig.För att fortsätta diskussionen om Magdalena Andersson så utgår jag inte från andrahandskällor. Jag kan verkligen inte säga att jag känner henne. Men vi har jobbat i samma organisation och träffats flera gånger. Så jag tycker nog att jag har rätt till min egen uppfattning om hennes ledarskap.
Om någon meningsmotståndare uppfattar henne som en bulldozer så upplever jag inte att det är något negativt.
Jag går på vad jag har läst om henne i pressen vad gäller intern kritik.För att fortsätta diskussionen om Magdalena Andersson så utgår jag inte från andrahandskällor. Jag kan verkligen inte säga att jag känner henne. Men vi har jobbat i samma organisation och träffats flera gånger. Så jag tycker nog att jag har rätt till min egen uppfattning om hennes ledarskap.
Om någon meningsmotståndare uppfattar henne som en bulldozer så upplever jag inte att det är något negativt.
Min gård norr om Stockholm ligger i SD-land.Hmm intressant! Enda SD:are jag är bekant med är gift med en thailändska (och iofs en till som jag inte vet men som absolut kan vara det om man betänker vissa politiska diskussioner en haft... är det också.).
Det beror ju på vad man vill uppnå.Hellre en kompetent partiledare, än en charmig.
(För sammanhang, ett citat som @Inte_Ungs la i förra tråden: – "Hon är synnerligen kompetent. Det enda är väl att hon inte är så charmig, säger en S-källa.")
För min del är det viktigaste att politiker tar ansvar för ett ordnat, demokratiskt och säkert styre över Sverige.Det beror ju på vad man vill uppnå.
Det är framgångsrikt med charm när man skall vara diplomatisk i utrikespolitiken.
Och det är ett vinnande koncept om man vill samarbeta med andra partier.
Med egen majoritet så är antagligen kompetens viktigast.
Men inte ens S har någon möjlighet att få det i höstens val.
Hellre en kompetent partiledare, än en charmig.
(För sammanhang, ett citat som @Inte_Ungs la i förra tråden: – "Hon är synnerligen kompetent. Det enda är väl att hon inte är så charmig, säger en S-källa.")
Nä, jag vet inte. Att vara partiledare är ett jobb. Ett jobb där de ansvariga ställer höga krav på att vederbörande beter sig professionellt. Och att kunna samarbeta även med människor som man inte gillar måste ses som ett absolut grundläggande krav på varenda arbetsplats. Det är ett jobb! Inte ett barnkalas.Det beror ju på vad man vill uppnå.
Det är framgångsrikt med charm när man skall vara diplomatisk i utrikespolitiken.
Och det är ett vinnande koncept om man vill samarbeta med andra partier.
Med egen majoritet så är antagligen kompetens viktigast.
Men inte ens S har någon möjlighet att få det i höstens val.
Själv är jag lite fundersam över att C röstade för att ta bort permanenta uppehållstillstånd, jag väntade mig det helt klart av S men C var något mer otippat. Men jag kanske inte har hängt med i deras resonemang på sistone bara, följer dem inte jättenoga.
MP och V agerade som förväntat åtminstone. Men överlag på vänstersidan så saknar jag nog Sjöstedt som partiledare för V mer och mer.
Haha ja. Behövs inte skrikas invandring. Nu ger S ledaren följande besked angående invandringen:"Oss", "vi", "folkutbyte" och "ta över landet". Ändå lite skickligt med fyra rasistiska hundvisslor på så få rader.
Ett väldigt vevande också bort från SD-avslöjandena på sistone. Skrik invandring tillräckligt högt så slutar folk kanske tänka på pedofili och korruption.
Det skriver jag verkligen under på!Och jag saknar Bengt Westerberg som partiledare för L