Svensk politik 8

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok, så här då. Är det att göra skillnad på människor att jag inte får bo i Sagerska huset, som paret Kristersson-Ed? Att jag inte får veta de statshemligheter som Kristersson får veta?

Kan det vara så att vissa privilegier hör till vissa roller - liksom vissa ansvar?
Så ju lägre upp på samhällsstegen som man står, desto större ansvar för sin partner har man?
Är det så du menar?
Hur är det med inkomst och förmögenhet?
Spelar det också roll?
Ju rikare desto större ansvar för partnern?

Vad har du för åsikt om ett Kommunalråd som blir misshandlad av sin partner?
Har hon ett större eget ansvar än andra kvinnor?

Det här är ju jättemärkligt @Inte_Ung . Nyligen tyckte du ju att Isabella Lövin var ansvarig för att hennes man körde dieselbil.
Och med tanke på hur mycket mothugg som jag fick då, så är det märkligt att så många nu tycker att det finns ett ansvar för vad partnern gör.
Det känns litet godtyckligt hur reaktionerna blir.

Män verkar dömas hårdare än kvinnor i det fallet.

Min personliga åsikt är att alla har ett ansvar för vad deras partner gör.
Att välja att leva med någon som gör dumma saker är ju något som man kan låta bli.

Och för den åsikten har jag fått mycket kritik här på Bukefalos.
Därför så blir jag så förvånad när samma åsikt kommer från det hållet.

Och med tanke på hur mycket mothugg som jag fick då, så är det märkligt att så många nu tycker att det finns ett ansvar för vad partnern gör.

På väldigt långt avstånd så tycker jag det verkar orimligt det drev som Statsministerns fru får på sig, birgitta edh heter hon så? Kvinnan är uppenbarligen driftig. Om de bjuder in kreti och pleti till trädgårdstäddagar på statsministerns lantställe och kritiken är att vem som helst fick komma dit utan säkerhetsgranskning, seriöst, vad är det för kritik.?

Du tycker inte det är en viss skillnad på en partner som kör en helt laglig bil och alla turer kring Birgitta Ed?

Hur kommer det sig att du dömer Isabella Lövin så mycket hårdare för vad hennes man gör, än du dömer Kristersson för vad hans fru gör?

Du tycker inte det är en viss skillnad på en partner som kör en helt laglig bil och alla turer kring Birgitta Ed?

Hur kommer det sig att du dömer Isabella Lövin så mycket hårdare för vad hennes man gör, än du dömer Kristersson för vad hans fru gör?
Varför tror du att jag gör det?

Om olika partier och deras ledare.

I min värld (M) så är partiet ett lag som jobbar tillsammans och partiledaren är utsedd till att representera partiet.

Jag tror att (C) fungerar likadant.

Med (S) och (SD) verkar det förhålla sig något annorlunda.
De verkar ha ledare som medlemmarna ansluter sig till.
Som Mona Sahlin sade "Jag gick inte med i Socialdemokraterna utan jag gick med i Olof Palme".
En väldigt tydlig personkult.

Men vad har Birgitta ed gjort egentligen? Kvinnan fortsätter arbeta med sitt arbete trots att hon är statsministerfru. Hon är väl entreprenör och ville utveckla en verksamhet typ studieförbund i ett fint hus och hon fixade städdagar på lantstället och hon vill ha höns på landet. Hönsen blev väl administrationen konstig och väldigt dyr men det kan man kanske inte förstå innan.

På väldigt långt avstånd så tycker jag det verkar orimligt det drev som Statsministerns fru får på sig, birgitta edh heter hon så? Kvinnan är uppenbarligen driftig. Om de bjuder in kreti och pleti till trädgårdstäddagar på statsministerns lantställe och kritiken är att vem som helst fick komma dit utan säkerhetsgranskning, seriöst, vad är det för kritik.?
Att man släpper in okända människor i statsministerns fysiska närhet är förstås inte bra. Men jag uppfattar att den stora kritiken handlar om att de utnyttjar positionen för att sko sig. Dvs Edh tjänar pengar från sitt nätverk på att hon är gift med statsministern. Och där någonstans börjar man krafsa på gränsen till korruption.

Jag har inte uttalat mig om Kristerssons fru.
Här poängterar du ju att det är hans fru, och verkar tycka att vad hon sysslar med är oviktigt just för att det är hans fru och inte han själv.

I diskussionen om Lövins man tyckte du att det var superviktigt vad denne körde för bil. Det var uppenbart att du ville skuldbelägga Isabella Lövin för vad hennes partner körde för bil.
Kristerssons fru är under utredning både högt och lågt.

Men det är ju just hans fru.
Tycker du att man alltid skall skuldbelägga människor för vad deras partner gör?

Här poängterar du ju att det är hans fru, och verkar tycka att vad hon sysslar med är oviktigt just för att det är hans fru och inte han själv.
Mitt tyckande står inte på något sätt i det inlägget.
Det är du som läser in det.

Fakta är att det är Kristerssons fru och inte han själv som har gjort saker som går att ifrågasätta.
Det är inte något som jag tycker.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Svensk politik 7
  • Svensk politik 6
  • Svensk politik 5
  • Israels och USAs krig mot Iran

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn