Hans frus affärer?Tycker han kan avgå för sina affärer, men ur ren valvinkel finns nog ingen orsak.
Är alla människor ansvariga för vad deras partner gör?
Eller gäller det bara vissa människor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hans frus affärer?Tycker han kan avgå för sina affärer, men ur ren valvinkel finns nog ingen orsak.
Man måste få fler människor att hålla med om att man har rätt.För mig handlar inte politik om att samla röster. Det handlar om att skapa politik som kan förbättra landet. Man kan inte kompromissa med reformförslag, ideologi och värderingar för att det antas ge fler röster.
Tidö kan ju inte först hota en massa människor och sedan gnälla över att de inte röstar på dem, det är ju knäppt."SD är inte ett rasistiskt parti längre" säger folk. Samtidigt har vi Kent Ekeroth som uttalar sig såhär efter valet:
https://www.instagram.com/reel/DdRFCb1sDBk/?stkn=NTRmZmwxd3g5d2cw
Verkligen ett normalt parti detta..
Samt detta då:
https://www.expressen.se/nyheter/politik/sd-ledamoten-josef-fransson-mentalhandikappade/
Du kräver majoritetsregeringar men tycker ändå att en väldigt liten minoritetsregering har nyss fungerat med överenskommelse om samarbete?Jag håller inte med. Nu var ju Tidö överens så det fungerade ju. Till skillnad från december och januariöverenskommelser. Det kommer bli likadant nu om ett borgerligt parti blandar sig in i en rödgrön regering. Det har inte fungerat och kommer inte fungera när den ekonomiska politiken står så väldigt långt bort ifrån varandra.
Regeringen kan givetvis bestå av tex S och MP med stöd från tex V om dom hade varit i majoritet men nu var det ju väääldigt längesedan den sidan hade egen majoritet.
Det är väl bra?Ja, nånstans känns det som att de helt glömt bort att de skulle låtsas vara regeringsdugliga
Kristerssons fru är under utredning både högt och lågt.
Men det är ju just hans fru.
Tycker du att man alltid skall skuldbelägga människor för vad deras partner gör?
Jag har sagt att det fungerar med överenskommelse ur samma block när de är i majoritet, men det har ju inte fungerat med blandade block bevisligen!!!Du kräver majoritetsregeringar men tycker ändå att en väldigt liten minoritetsregering har nyss fungerat med överenskommelse om samarbete?
Jag lovar dig att Tidö varit extremt icke-överens om mycket och hade det funnits andra möjligheter hade inte SD fått styra de andra som nickedockor på nästan samtliga områden.
En massa invandrare röstar på både M, L, KD och faktiskt även på SD.En massa invandrare hade kanske tyckt att M, L, KD politiken tex är fantastisk, men att som person som blir personligt hotad av tidö att rösta på kd, M, L när de samarbetar med sd vore ju helt galet.
Ja absolut!Det är väl bra?
Olika resonemang beroende på person alltså.Jag är inte säker på att det är at "skuldbelägga" att tycka att just statsministerns fru är något av ett specialfall.
Jag tror inte på att ”ha rätt” som politisk utgångspunkt. Man bygger politik på ideologi för att man känner i hjärta och hjärna att det förbättra det samhälle man lever i. Det betyder inte att någon som har en annan ideologi har ”fel”. Jag tänker till och med att många Sverigedemokrater jag har pratat med verkligen känner i hjärta och hjärna att det är rätt med demografisk korrigering/etnisk rensning, att det på riktigt känns rätt därinne och jag kan inte säga att deras känslor är ”fel”. Konsekvenserna för samhälle och medmänniskor är dock helt käpprätt fel, så det måste motarbetas med alla tillgängliga demokratiska medel.Man måste få fler människor att hålla med om att man har rätt.
Om de tycker något annat så röstar de på annat och då blir det andra saker gjorda än de som man själv tycker är bäst.
C var en gång i tiden ett stort och tongivande part med en riktig bra statsminister.
Vad gick fel sedan?
Det är vad C behöver jobba på.
Tidö är ett extremt blandat block, eller var i alla fall när det startades. Tre partier tydligt antirasistiska och ett rasistiskt. Tre partier tydligt borgerliga ekonomiskt, ett utan tydlig ideologisk kompass ekonomiskt, men frågar man dem står de nära S i ekonomisk politik. De var inget ”block”.Jag har sagt att det fungerar med överenskommelse ur samma block när de är i majoritet, men det har ju inte fungerat med blandade block bevisligen!!!
Vad har inte fungerat menar du under de 4 åren? Har det varit partier som hoppat av och upplöst Tidö? Nej. Givetvis kan inte alla partier alltid vara överens om allt men dom måste kunna ge och ta för att hålla ihop.
Demokratiska ja.Konsekvenserna för samhälle och medmänniskor är dock helt käpprätt fel, så det måste motarbetas med alla tillgängliga demokratiska medel.
Dom är alla med i högerblocket och står ju närmre varandra i politiken än vad C och vänstern gör. Hade S, V och MP fått egen majoritet hade C inte kommit i närheten av att få vara med där. Jag förstår att du vill att det ska fungera med C och vänsterpolitik men det kommer det inte göra om inte C kastar bort alla sina sakfrågor till förmån för V eller tvärtom. C vill sänka skatterna mest av alla borgerliga partier hur sjutton ska det gå ihop med rödgröna?Tidö är ett extremt blandat block, eller var i alla fall när det startades. Tre partier tydligt antirasistiska och ett rasistiskt. Tre partier tydligt borgerliga ekonomiskt, ett utan tydlig ideologisk kompass ekonomiskt, men frågar man dem står de nära S i ekonomisk politik. De var inget ”block”.
Jag tänker att blockpolitiken infantiliserar hela debatten och styrandet så hoppas på dess snara upplösning.
Nej, det handlar om roll i det här fallet. Statsminister-rollen. De är inte "Ulf och Birgitta" här - poängen är att de tveksamheter som finns är sammanvävda med Ulf Kristerssons position som statsminister.Olika resonemang beroende på person alltså.
Men då vet jag det.
Du kan ha rätt men jag tror du har fel, en förhandling slutar inte med att en part får som de vill och den andra inget. För då blir det inget avtal.Dom är alla med i högerblocket och står ju närmre varandra i politiken än vad C och vänstern gör. Hade S, V och MP fått egen majoritet hade C inte kommit i närheten av att få vara med där. Jag förstår att du vill att det ska fungera med C och vänsterpolitik men det kommer det inte göra om inte C kastar bort alla sina sakfrågor till förmån för V eller tvärtom. C vill sänka skatterna mest av alla borgerliga partier hur sjutton ska det gå ihop med rödgröna?
Jaha och vad blir det då kvar för väljarna?Du kan ha rätt men jag tror du har fel, en förhandling slutar inte med att en part får som de vill och den andra inget. För då blir det inget avtal.
Jag tror lösningen ligger i att vare sig C eller V får som de vill i särskilt många frågor, utan att det blir en kompromiss där alla förslag som ligger långt vänster resp höger läggs på is.
En ekonomisk politik i mitten-svagt-vänster utan rasism. Det där sista är extremt mycket värt för C-väljare. Och V-väljare.Jaha och vad blir det då kvar för väljarna?
Nejdå.
Men just nu så vore det riskabelt med tanke på världsläget.
Och det är därför som Regeringen sitter kvar.
En bedömning som den Regeringen gör.
M gick väl framåt?
Tycker han kan avgå för sina affärer, men ur ren valvinkel finns nog ingen orsak.