Svettäcke

A

Axelle

Har sedan tidigare ett billigt fleecetäcke som jag använt som svettäcke om somrarna. Suger upp fukten från hästen snabbt och sedan avdunstar det från utsidan av täcket. Inget att klaga på på den fronten. Problemet är att det inte ligger stilla om man vill ha det på längre stunder eller i boxen under natten. Så nu är jag ute efter ett svettäcke som är inte blir för varmt på sommaren, sitter bra och ligger stilla.
Har funderat över det klassiska kombitäcket som går att hitta lite var som helst (det där med tyska, svenska eller italienska färger). Jag vet att det har rykte om sig att vara ett jättebra täcke på alla de punkter jag räknat upp och kikade därför efter i Börjes för att kolla upp priset... Och sanningen är att det svider lite att behöva lägga ut 700 spänn på ett svettäcke. :crazy: Går detta täcke att hitta billigare på andra ställen eller har ni andra förslag på bra svettäcken? Eller är det kanske så att jag får räkna med 700- 1000 kronor för att få ett bra svettäcke? :confused:


:banana: Sandra :banana:
 
Köp ett täcke som har kryssgjordar och bensnören!! :idea:

Jag har ett Kombitäcke (Fast jag köpte mitt av en tokig gubbe i Sala för 395:- :p)och det är helt underbart. MEN, eftersom det bara har ett bogspänne så ligger det inte kvar på hästen om hpn rullar våldsamt i boxen. Det går inte ens att använda som stalltäcke över natten, fast hon inte svettas... :smirk: Men jag funderar på att sätta mig vid symaskinen och göra det mer användbart! :D
 
Combitäcket från Hansbo e kanonbra, min stallägare har haft sina sen slutet av 80-talet o de håller än. Så man kan väl säga att de är prisvärda, eller har hon bara haft tur med sina :smirk:

Om du är riktigt duktig med symaskinen, så kan du ju enkelt sätta dit ett par ringar på täcket som du kan fästa svansrem/bensnören i (det finns ju att köpa). För med bara bogspänne o täckesgjord glider täckena (efter en natt ex), hur bra det än är för övrigt.

Jag har ett fleecetäcke från Börjes m kryssgjordar som är jättebra, det är grått (tror märket e macpro) o kostade 400 ca. Du kan ju kolla om de har kvar det (i affären).
Sen har jag ett ylletäcke där det fanns ringar där bak, så jag har satt på bensnören o nu sitter det mkt bättre! Det är ju dock relativt varmt.

Hoppas du hittar ngt :)
 

Liknande trådar

Utrustning Söker ett svettäcke som man kan lämna på hästen över natten i boxen, eller ha under utetäcket utan att det dras bakåt, åt sidan...
Svar
17
· Visningar
1 717
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning Hoppas ingen blir galen på alla mina trådar nu :angel: För ungefär 3 veckor sedan köpte jag ett ofodrat HW Amigo regntäcke till min...
2
Svar
24
· Visningar
2 455
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 870
Senast: kem
·
Övr. Hund Fick denna artikel i ett mail från en kompis, tyckte att den var så himla rolig, så jag bara MÅSTE posta den här! Någon som kanske rent...
Svar
3
· Visningar
952
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp