Status
Stängd för vidare inlägg.
Min medryttarannons ligger fortfarande ute på FB i två medryttargrupper. När jag sen började rida på den stora travaren så sa vi att jag ju kunde rida hästen tills vidare, ända till jag hittade en häst som var mer utbildad, vilket ju är vad jag önskar mig egentligen.

Nu är det en som kommenterat min annons och frågat om jag lagt in den i den lokala hästgruppen på FB och om jag inte gjort det så rekommenderade hon mig att lägga in den där.

Jag tvekar. Jag känner mig då som en svikare mot travaren och dess ägare. Förvisso var vi ju överens om att det var ett tills vidare arrangemang, men ändå. Både hästägaren och stallägaren kommer att se annonsen om jag lägger in den i hästgruppen. Det blir då så tydligt att jag söker annat. Och känslan av att vara en svikare är inte alls skön. Jag vet inte hur jag ska hantera det.
 

Innan jag hade egen häst var jag medryttare till två hästar en period och till tre hästar en annan period. Tyckte det var suveränt att dels få mer ridtid och dels ha möjlighet att rida olika typer av hästar. Jag lärde mig massor och det var roligt med variationen.
 
Innan jag hade egen häst var jag medryttare till två hästar en period och till tre hästar en annan period. Tyckte det var suveränt att dels få mer ridtid och dels ha möjlighet att rida olika typer av hästar. Jag lärde mig massor och det var roligt med variationen.
Jag har ju också, när jag tänker efter, haft två medryttarhästar samtidigt tidigare.

En lite besvärande nackdel med att ha flera medryttarhästar i flera stall, är behovet av flera uppsättningar med stallkläder. Nu ska jag ju dessutom rida på ridskolan under vårterminen så jag behöver då 3 uppsättningar ridkläder, men kan ju skippa ridkjolen i en uppsättning i alla fall då ridskolan har ridhus. Ridhuset lär vara uppvärmt.
 
Jag har ju också, när jag tänker efter, haft två medryttarhästar samtidigt tidigare.

En lite besvärande nackdel med att ha flera medryttarhästar i flera stall, är behovet av flera uppsättningar med stallkläder. Nu ska jag ju dessutom rida på ridskolan under vårterminen så jag behöver då 3 uppsättningar ridkläder, men kan ju skippa ridkjolen i en uppsättning i alla fall då ridskolan har ridhus. Ridhuset lär vara uppvärmt.
Även om det inte är uppvärmt så är det oftast betydligt mindre blåsigt i ett ridhus än ute i alla fall :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 986
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Weeeh! Första dagboksinlägget! Men det här är egentligen ingen riktig dagbok, jag kände mest att den här funderingen inte passade in på...
2
Svar
21
· Visningar
2 387
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Veckans första hopplektion blev en riktigt rolig timme på Juvelen. Jag uppskattar verkligen att jag har fått koncentrera mig på honom nu...
Svar
0
· Visningar
471
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Samma häst, samma övning – men ändå så annorlunda! Hade köpt på mig en markarbeteslektion till, och blev förvånad och glad när jag såg...
Svar
0
· Visningar
266

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp