Svinknott?

A

asjo1932

Har hört att eksem ofta beror på svinknott. Någon som vet hur vanliga svinknotten är? Bor i södra Uppland.
 
Sv: Svinknott?

asjo1932 skrev:
Har hört att eksem ofta beror på svinknott. Någon som vet hur vanliga svinknotten är? Bor i södra Uppland.

Ja vi har mycket svidknott i Uppland, lokalt kan det vara värre än vid värsta norrlandsälven.:crazy:
 
Sv: Svinknott?

Hej.
Jag tänkte just ställa samma fråga.
Funderar på att skaffa en isis.
Bor i gbg-trakten.
Finns det svidknott här?
mvh Jezz
 
Sv: Svinknott?

dom finns överallt, men helst på skogs-ängmarker som är lite fuktiga. Har du aldrig blivit överfallen av svidknott ? dom kryper in under kläderna, åoch angriper en i huvudet, nacke och armar, allt dom kommer åt och biter hårt som fan. Man ser oftast svarta svärmar av dom..Hemska saker.

Vidrigast är dom helst efter skymmning och efter dagar av fuktigt , stilla väder.
 
Sv: Svinknott?

Dom finns ju överallt. Bästa ställen för hästar som är allergiska mot svidknott är på havsbeten på västkusten, Gotland, Öland samt norra fjällen (kort knottsäsong).
 
Sv: Svinknott?

Då är det nog svidknott vi har hos oss...Ängsmark och fuktigt!!! Inte bra när man har en häst som har eksem.... Har bytt stall i år, är det ovanligt mycke nu?? Har provat Nylanders häst kräm, men den hjälper ej. Har ni några förslag??? Dom äter på alla hästar utom mitt föl, någon som vet varför??? Det går ej att ha hästarna ute på natten pga dessa äckliga djur!!!
Bor i Västerås.
Mvh Marie
 

Liknande trådar

Övr. Hund Här är jag med en flummig liten tråd igen :o Vilka raser är vanligast där ni bor? Någon ovanlig ras som ni trodde var vanlig, men som...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
5 153
Senast: copernica
·
Övr. Hund Skulle vilja veta om någon av er har eran hund utomhus i hundgård året om? Var intresserad av polarhund, men hört de ska vara svåra att...
2
Svar
23
· Visningar
2 537
Senast: gammalek
·
Hästvård har en 6 årig Nordsvensk som har börjat bete sig märkligt vid ridning. Han gnäggar till och bockar lite lätt när jag ber honom göra...
Svar
5
· Visningar
702
Senast: Lingon
·
Utrustning Någon som gjort? Med vad? Eller är det kört om de börjat ta in lite vatten? Har hört att dagens täckesmateriall på de flesta täcken inte...
Svar
3
· Visningar
564
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp