Svullet knä utan hälta

ElinMy

Trådstartare
Mitt fullblod med ömma sulor blev skodd för 2 v sen. Fick ett sömtryck o hon var halt i några dagar o ömmade en del tills hältan avtog efter 1 v. Hästen har vilat men gått i hage. Samma dag hon ej var halt upptäckte jag att det andra frambenets knä var svullet. Inte mycket med lite vätskefyllt på framsidan. Hovis tror hon kan ha överbelastat det andra benet. Hon är inte halt eller varm eller öm. Nu har det varit såhär i 5 dagar utan varken bättre eller sämre. Ingen temp Heller. Vad tycker ni jag ska göra? Ska hon ut o promenera eller stå i box eller i hagen? Veterinären vad mig avvakta. Men tycker det borde gett med sig?
 
När bad veterinären dig avvakta? Jag hade ringt en annan veterinär imorgon. Jag hade inte velat vänta längre.

Det är omöjligt att utan undersökning ge råd om hon ska stå på box, gå i sjukhage, vanlig hage eller om hon ska promeneras.
 
Hade också ringt en annan veterinär, spec om den bad dig avvakta via telefon dvs inte ens titta på hästen?
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst som jag köpte i tisdags har visat hälta som kommer och går. Körde honom 7h från södra Sverige till Norrland, han hade...
Svar
8
· Visningar
1 625
Senast: Karoliten
·
Hästvård I ett försök att inte bli hysterisk undrar jag om eta erfarenheter av sömtryck? I onsdags blev min skodd, red ut en kortis på torsdagen...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 009
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Hej på er, behöver lite tankar och erfarenheter. Sålde ett d-ponnysto i maj, 6 år gammal. Vid försäljningen var ponnyn fullt igång...
Svar
4
· Visningar
1 170
Senast: valley
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 288

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp