Svullna ben av ryggvärmare??

Jenny1

Trådstartare
Jag har en BoT ryggvärmare som jag använt till min häst i en vecka nu. Hon har problem över ländrygg och bäckenparti. (Behandlas av Equiterapeut också). I går upptäckte jag dock att hon blivit lite svullen i bakbenen, ner över kotan främst, och fått några små gallor. (Hästen alltså, inte equiterapeuten.. :rofl: :rofl: ) Jag har aldrig sett gallor på henne tidigare så jag kopplar ihop det med ryggvärmaren. Vad tror ni andra som har erfarenhet av ryggvärmare?? Ska jag fortsätta med ryggvärmaren, göra ett uppehåll eller sluta helt med den?? Jag har mailat BoT och frågat också, men vill gärna höra om någon här har erfarenhet av något liknande...

Sv: Svullna ben av ryggvärmare??

Vad har den för fel i bäckenet och hur behandlas det?

JAg tror inte att BoT padden på ryggen ska ha något att göra med gallorna på benen..

Sv: Svullna ben av ryggvärmare??

Hon är öm över ländryggen och sätter in vänster bakben snett under sig. ET jobbar med kiropraktik, massage och aukupunktur. Exakt vad det är vet jag inte, nu är det spänningar i muskler och muskelfästen, men vad det kommer ifrån från början vet jag inte... Hon har gått på trav, jag har bara haft henne i drygt ett år. ET är i alla fall hoppfull och jag har sett stora förändringar redan efter att equiterapeuten varit ute.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Var inne på klinik med min häst, som varit svullen i ett bakben (insidan nedanför has till kota) i ett par dagar, idag. På...
Svar
7
· Visningar
2 416
Senast: Sirap
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Drygt 10 veckor har gått sedan min ridolycka nu. 6 veckor efter armbrottet så hade själva brottet läkt fint, men jag kunde inte röra...
Svar
0
· Visningar
846
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Bakgrundsinformation: Sto, 8 år. Lite smågalligt normaltillstånd men då främst på bakbenen. Tillhör sorten som får lite tjockare ben av...
Svar
0
· Visningar
651
Senast: spinxx
·
Hästvård Självklart är veterinär redan inkopplat i detta. Jag skulle behöva hjälp att tänka kring vad som är fel med min häst. För att...
Svar
3
· Visningar
1 200
Senast: dreampower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka