Fd Diabetikern
Trådstartare
Ingen fara ju mer som funderar desto bättreKanske inte göra mer utan något annorlunda? Byta ut något av det som görs mot något annat?
Jag ber om ursäkt om jag upprepar något som du redan sagt att du gör, minns inte exakt. Ska läsa om alla inlägg senare.
Kanske finns några mer "statiska" rehabövningar i stallgången som kan ge nytta?
I min tråd om knäskador så tipsade en del om att de haft stor effekt av sådana i rehaben.
Om det är applicerbart på en sådan här skada har jag ingen aning om.
Eller så är det bara fortsätta och vänta resterande månader, jag har ingen aning.
Jag är tacksam för alla dina uppdateringar. Denna skada känns ju ovanlig och väldigt intressant att höra utvecklingen av.
"Min" veterinär är chefsveterinär och väljer att lita på honom då de andra vänder sig till honom i andra frågor. Skritturer över stock och sten för balans är A och O vad jag förstått i detta samt kontrollerad rörelse. Ju mer jag aktiverar honom för hand/genom ridning så ju lugnare är han i hagen. Vad jag förstått av alla så går det inte att avgöra någonting förens efter 6 månader. Skynda långsamt. De är ju iallafall positiva till att han återhämtade sig och kunde röra sig så mycket lättare efter bara en "kort" tid.
Bara seg väntan nu.
Hittar inga råd på nätet heller mer än en massa filmer från USA på hästar. Hittat några enstaka här i Sverige och försökt kontakta ägarna men inte fått något svar så ja alla råd/infallsvinklar mottages tacksamt