Håller tummarna för positiva beskedSå igår vart sisat behandlingen nu idag lämnas allt till Husaby så ska de återkomma. Hör jag inget så ringer jag till dem igen på onsdag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller tummarna för positiva beskedSå igår vart sisat behandlingen nu idag lämnas allt till Husaby så ska de återkomma. Hör jag inget så ringer jag till dem igen på onsdag.
Håller tummarna för att de återkopplar snabbt och en bra prognos.Så igår vart sisat behandlingen nu idag lämnas allt till Husaby så ska de återkomma. Hör jag inget så ringer jag till dem igen på onsdag.
Låter lovande, men så trist när veterinärerna är stressade när man bara vill få veta och bolla så mycket som möjligt som ägare.Igår ringde en ganska stressad vetrinär som satt i bilen på väg hem. Hen var mycket positiv. Bogen har slutat gå utåt nu ska vi se om vi får igång muskelrna runt omkring så han kan loyfta.
Börja skrittas över bommar 3st och se hur han tar dem. Återbesök med koll på rörelse och en omgång av eqisound nästa fredag den 17/10
Equiterapheuten tyckte jag skulle fortsätta köra laser 1 gång vecka. Kommer göra det ett tag men sen kommer jag faktiskt säga nej. 1000,- i veckan kostar det hittils bara för laser och inget som ersätts eller ens är bevisat att det faktiskt ska hjälpa. Nu tycker jag ju att det gör det så kommer fortsätta ett tag till.
Vetrinären sa på plats att det är inte bevisat att laser, equisound hjälper men värt att testa ändå.
Känns iallafall inte helt kört än
Har ju kört intensivt 2ggr/v i 6v och ska nu ner till 1gång/vecka men tänker att jag gör det och sen kanske 1 gång månad beroende på vad veterinären säger på fredagLåter lovande, men så trist när veterinärerna är stressade när man bara vill få veta och bolla så mycket som möjligt som ägare.
Förstår dig med lasern, jag tyckte ju från start att det var ofta och blir en stor kostnad och det är generellt svårt att avgöra hur mycket det hjälper läkningsprocessen.
Man får inte glömma att de som utför har det som yrke och inkomst.
Självklart tror de också verkligen på effekten av det de gör, det sammantaget är ju en motivation för dem till att rekommendera fortsatt behandling även om det inte finns tydliga belägg för om det hjälper och vilken effekt fortsatt behandling har.
Jag hade kanske kört max ett par veckor till sedan sagt ifrån för jag TROR inte laser är avgörande för huruvida det kommer att läka eller inte, men att det möjligen kanske kan göra att det läker något fortare.
I något stadie måste ju läkningen kunna fortsätta utan hjälp.
Ja, och jag tycker ju det känns som många gånger.Har ju kört intensivt 2ggr/v i 6v och ska nu ner till 1gång/vecka men tänker att jag gör det och sen kanske 1 gång månad beroende på vad veterinären säger på fredag
Ser likadant ut. Hålet är fortfarande gigantiskt. Får fortfarande plats med hela handen omen kan se om jag hittar någon bild och kan lägga uppskönt att det går åt rätt håll!
En bild på hur det ser ut nu vore intressant att se!
Hade aldrig hört om den här typen av skada tidigare!
Men vad konstigt att du upplever att gropen blir större när du börjat motionera.
Hade varit intressant att höra vad veterinären säger om det om du ska in igen.
Hur tyckte equiterapeuten att du skulle göra?
Men vad hopplöst att du imte får kontakt med veterinären när du behöver.Då har "laserkvinnan" varit ute och kört en omgång. Även hon tyckte hålet såg större ut samt att vid filmning över bommar får han inte riktigt med sig benet som sist.
Vi rider en sväng i skogen innan hon kommer sen filmar hon under ryttare och vid hand för att sedan ge behandling och hästen njuter i fulla drag.
Vi upplever att han tar åt sig lasern efter ansträgning bättre.
Igår vart han superladdad och gick direkt från skritt över till galopp i lätt uppförsbacke och jag fick verkligen hålla in honom för att sakta av då jag känner att det inte är läge att galoppera längre. Direkt efter blev han ganska rejält ttrött och lite snubblig på vänstern. Han återhämtar sig snabbt och vi kunde trava en bit på hemvägen.
Ska se om jag kan ladda upp en film på hur han rör sig
Ingen kontakt än. Laserkvinnan skickar detta till Equiterapheuten och så tar hon upp det med veterinären.Men vad hopplöst att du imte får kontakt med veterinären när du behöver.
Eller har de ringt upp nu?
Kan laserkvinnan få kontakt med veterinären och be att de ringer? (inte för det borde behövas men ändå).
Med en så ovanlig skada kanske du inte vill byta veterinär heller...
Annars hade jag nog surnat till och gjort det vid detta laget.
Kanske inte göra mer utan något annorlunda? Byta ut något av det som görs mot något annat?Ingen kontakt än. Laserkvinnan skickar detta till Equiterapheuten och så tar hon upp det med veterinären.
Nej byter inte veterinär men fortsätter det så kommer jag be att någon mer kopplas in eftersom denna veterinär enbart jobbar 2 dagar i veckan men är också den med mest erfarenhet.
Sen rent krasst vad finns det att göra mer än det jag gör? minst 6 månader var ju diagnosen innan de kunde se något resultat. Hästen är ju bättre sen start men långtifrån bra