Sy egna hästgrejer nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Hon sov där resten av kvällen, känns nästan taskigt att lägga ut hennes nya sovplats på annons.
Dessvärre kan man ju inte spara allt man gör.


Såhär ser paddarna ut nu
Nästan klar:
upl081125012.jpg

upl081125013.jpg


Mitt andra objekt, som jag tänkte göra sadelgjordsstroppar till idag:
upl081125008.jpg

upl081125005.jpg

Sjunker ner mer när den ligger till häst:
upl081125006.jpg

upl081125007.jpg



OOO SÅ snygga det måste man ju bara göra kan man rida barbacka i den???
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Låter bra. Funderar kanske på att göra någon form av sidepull med konstläder överdrag då också. Blir nog bra det här :D

Jag har ett sidepull hemma och tänkte också göra något liknande :)
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

kändes som om det blev så trögt i den förra.
inga nya folk, de gamla folken la inte in nya grejer.. återvändsgränd.
så nu tar vi nya friska tag :D
här har ni resultatet av pannbandet jag visade igår:

starpannband003.jpg

har planer på att göra ett likadant, fast byta ut det svarta och lila mot andra färger

vad använder man för trådar???
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Jag använder satinband för det mesta, finns i de flesta affärer som säljer tyg/hobbysaker
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Nu har jag provat min nosring på ponnyn.
Man fäster den i sidostyckena, och sen sätter man tyglarna i ringarna och voila så har man ett bettlöst träns!
Har sytt ett specialnosludd också, för att det ska bli mjukare mot hästen och så att man slipper putsa så ofta (istället drar man av nosluddet och tvättar det)

upl081205056.jpg

från sidan:
upl081205140.jpg


ponny var inte direkt lättfotad (haha, det kan iof tolkas fel), så nästan alla huvudbilder blev suddiga eller så var ponny alldeles för nära så man inte såg speciellt mycket..
Kolla bara första bilden, hon ser missbildad ut i mulen när hon försöker stoppa in tygeln i munnen :D
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Kl

28sq6q9.jpg

Inte klart, ska sy kant och ihop delarna.
Bilder kommer på det färdiga resultatet ^^
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Hej allihop!
vilken inspiration man fick av att titta in här :D

jag försökte mig på att fläta med hajtandsflätning på en uppvisnings grimma som egentligen är till halvblods föl men som jag använder till min shettis.

Färgen är ljusblå/klarblå

bifogar en bild(fotat med mobil kamera)
32962_1228735636.jpg


och en till (fotat med mobil kamera)
78664_1228735658.jpg


sen har jag även sytt
*ett innetäcke av ett gammalt sovtäcke ^^
* sytt om ett flece täcke som min shettis fick av min mamma som inte kan nååågot om hästar täcket stod det "ponny" på och var i storlek 125 xD han drunknade i täcket. men jag sydde om och klippte av myyycket tyg ;) det och det fick en jättefin passform och han blev så nöjd så ^^
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

snyggt! Det verkar svårt att göra sånt.
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

roligt att se att folk får användning av min film :)
är det nåt mer ni vill ha instruktionsvideo på så är det bara att säga till, vet jag bara hur man gör så är det ju inga problem att fixa


Constance: både jag och fröken ponny tackar :D
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Jag har nääästan gjort klart min barbackasadel nu. Tänkte bara uppdatera lite:) Om ni har tips så säg gärna till! ett litet problem: jag har gjort ett "fodral" runt om men tyget på undersidan kommer ju vecka sig hur ska jag ändra på det? Tänkte att man kan klippa bort 2 trekanter och sätta elastiskt tyg där , men det blir så krångligt ..:crazy:;) tips? :D

bild kommer snart
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Här är den! Eller början till en barbackasadel iaf! Kul att pyssla ;)
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Nu var de länge sen jag var inne här och skrev men har kollat emellanåt på era fina kreationer:love:.

Jag har äntligen sytt saker igen och inte bara broderat med maskinen. Ett flecetäcke med tomtar på, fleceländtäcke till bomlösa sadeln och ett par rainleggs. Ska sy ett par till rainleggs till min kompis (blev tillräckligt med tyg över och hon gilla dem). Ska ta bilder idag.

//Frida
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

:bow: :love: :banana:

du är ju bääääst!!! :love:

nu ska jag fläta mitt grå-rosa när jag kommer hem :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
65 391
Senast: Plantan
·
S
  • Låst
Utrustning Ja här kommer då den femte uppföljaren! Det börjar bli många inlägg i den förra så kan vara svårt att hitta. Här lägger vi upp...
74 75 76
Svar
1 503
· Visningar
355 593
Senast: alehajo
·
S
  • Låst
Utrustning Eftersom det blir svårt att hitta i den förra sytråden startar jag en ny. Här lägger vi in sådant vi mer eller mindre skapat själva...
22 23 24
Svar
472
· Visningar
59 605
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp