Sy egna hästgrejer

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Jag tycker du ska vara riktigt nöjd. Det var skithäftigt med fronten på bogen och klippningen nedtill. Ser ut som ett medeltida-täcke :D
 
Sv: Sy egna hästgrejer

hehe... du skulle sett innan jag kortade det.. det var exakt så långt som shabraken på riddar-rustningar.. jag hade nästan inte lust att korta.. :crazy: men det hade nog blivit liiite för långt.. iaf var det det som gav mig iden med formen :P ^_____^
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Till min polle har jag sytt ett dussin nosludd, ländtäcke, shabrak o träns.. :angel: För tillfället gör jag en barbacka sadel!
 
Sv: Sy egna hästgrejer

*knapplån*

Vad duktiga ni är allihopa :) beundrar er skarpt :p
 
Sv: Sy egna hästgrejer

*knapplån*

dagens kreaktioner:
tjzj022.jpg

tjzj017.jpg
 
Sv: Sy egna hästgrejer

svarar alla i samma inlägg:

tack så mycket :D
är riktigt nöjd med den själv också
har en remontgrimma med likadan blomma fast rosa, men den ska fixas lite till innan ni får se

jag har använt läder, spännen, massor med verktyg, pärlor och blått fårskinnsludd
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Visar mitt hemsydda skrittäcke igen!
Det är flera (bl a Superstaar :love: ) som undrar om det:

Jag köpte alltså filten på Frölundas ena hemmamatch. La det på golvet och la ett vanligt regntäcke ovanpå. Klippte ut, sydde svansremmar och kardborre band framtill. Klart!
Tog MAX 10 minuter allt som allt! :D

Ridtcke.jpg
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Mmm, coolt med camouflage :)

Det är svårt att helt undvika 'volanger' om man syr i elastiska tyger som fleece på en vanlig enkel symaskin, behövs en som har övermatning för att få det perfekt.
Men man kan få det nästan ok genom att nåla tätt och sy med ganska bred sicksack :idea:
De ska jag prova nästa gång :idea: Nåla alltså.. Jag brukar annars bara sy direkt eftersom man är lite av en latmask:angel:
Tack för tipset! :bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 365
Senast: jemeni
·
Utrustning Jag skulle vilja ha ett par thermoshortchaps att ha som komplement till mina klumpiga vinterridstövlar. Vet att det finns eller har...
Svar
2
· Visningar
1 612
Senast: moster_punk
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 041
Senast: Totola
·
S
  • Låst
Utrustning Dags för ytterligare en sytråd så vi kan locka till nya och fler hemmafixare :) Här lägger vi in bilder, beskrivningar, kostnad för...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
157 006
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp