Sy egna hästgrejer

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Make your own horse equipment finns det en bok som heter. Jag har för mig att det ska finnas två till i samma stuk men jag minns tyvärr inte namnen på dem.
 
Sv: Sy egna hästgrejer

okajj ,tacktack! :D vetu vart man kan köpa den? står allt i engelska? ^
 
Sv: Sy egna hästgrejer

jag har sett dom på bokus :)
annars är det ju bara att googla

de titlar jag vet om:
make your own horse equipment
make your own horse clothing
make your own riding clothes
 
Sv: Sy egna hästgrejer

*KL*

Sydde ett fleecetäcke av filtarna


allt027.jpg

Shit va snyggt!! :eek: :bow:
 
Sv: Sy egna hästgrejer

*kl*

Sytt ett nytt fleecetäcke:

ortack2.jpg


ortack.jpg


ortack3.jpg


Tycker det blev rätt kul :) men önskar jag hittat orange, gula eller rosa band till kryssgjordarna...svarta blev inte så snyggt.
 
Senast ändrad:
Sv: Sy egna hästgrejer

Själv har jag sytt ett ländtäcke idag.

Vart lite irriterad över att jag lyckades få "volanger" i kanterna :mad: men det blir väl bättre när det ligger på hästen.

Ska bara hitta något som kan användas till att knyta fast täcket i sadeln och så ska det dit reflexer.
Undar bara vart dom ska sitta utan att förstöra utséendet och fortfarande vara användbara :confused:
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Mmm, coolt med camouflage :)

Det är svårt att helt undvika 'volanger' om man syr i elastiska tyger som fleece på en vanlig enkel symaskin, behövs en som har övermatning för att få det perfekt.
Men man kan få det nästan ok genom att nåla tätt och sy med ganska bred sicksack :idea:
 
Sv: Sy egna hästgrejer

*kl*

hej. imorron ska jag åka på tävling och som jag skrev för en tid sen så tänkte jag sy transportskydd, men jag sket i det ;P

nu undrar jag ifall man kan göra transportpaddar av ett människotäcke?
och sedan lindor runt. hur höga skall dom vara isf`? tacksam för svar :D
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Hejsan! Ni som sytt länd täcke, vad använder ni för nåt att fästa i sadeln? Har just sytt ett till en bomlös sadel, tänkte fästa fast täcket i sadelgjords stropparna men med vad?
Tacksam för svar!
 
Sv: Sy egna hästgrejer

nylonband liknande det som många grimmor är gjorda av
finns att köpa på metervara
 
Sv: Sy egna hästgrejer

KL
Teh Zab har äntligen lyckats göra nåt!:banana::banana:
Kanske inte lika snyggt och avancerat som allt annat i denna tråden.. MEN ... JAG har gjort det! :p Och det blev nte helt sk*t..:rofl:
*lycklig*

Iaf.. har sytt ett fleece/svett täcke till liten:D
Har inga spännen öht (han är så snäll att bogen kan vara stängd så att man drar det över huvudet, så var det på flugtäcket vi köpte ju..).
Köpte två filtar på citygross a 20kr styck:P De är mer åt de gröna hållet än kameran visar.. speciellt inne i varuhuset.. menmen.. x) Har en elastisk täckesgjord med, men den får inte vara med på bild:p
tja.. dåliga bilder och sur häst.. han har ju varit inne och fått torka efter regnet hela dagen, han vill ut nu ju:P men här är iaf lite foton.^^

zabsmadeablankettttt.jpg

Det ser lite tajt ut.. men sitter inte åt alls..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 365
Senast: jemeni
·
Utrustning Jag skulle vilja ha ett par thermoshortchaps att ha som komplement till mina klumpiga vinterridstövlar. Vet att det finns eller har...
Svar
2
· Visningar
1 612
Senast: moster_punk
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 041
Senast: Totola
·
S
  • Låst
Utrustning Dags för ytterligare en sytråd så vi kan locka till nya och fler hemmafixare :) Här lägger vi in bilder, beskrivningar, kostnad för...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
157 006
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp