Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 667
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Det va skithäftigt! Jäklar om du hade en luva på dig själv som såg likadan ut som schabraket:idea: :D

Sparf skrev:
Det vart väl bra!!:D Du kan väl använda det som rumpvärmare i värsta fall??

jag har skaffat hem Teddytyg (rött och svart) fråt slöjden i skolan nu så snart jäklar blir det sadelgjordstunnlar av:idea: kommer bilder på det också:p
weeey! Jag ska använda den som barbacka-padd istället eftersom att det blev så litet :p men men..jag försökte iallafall! :D ;)

hehe smart:idea:
Det är ju tanken som räknas! Eller kanske vad man fyller den med:angel: Jag lovar, den vart jättefin!:D

Jag ska börja på mina sadelgjordstunnlar idag eller imorgon:banana:

soft mee islandshästar skrev:
Har sytt ett litet schabrak på slöjden i skolan, tog en hel termin:p. Men blev nöjd meddet iaf fast det är inget man har på tävlingar:angel: Blev lite kämpigt när man skulle sy "luddret" runtom scabraket för hand...:crazy: Fast till slut gick det :DFast schabraket är rosa och det passar ju min pålle som är sto:p Här har ni bilder:

j.jpg

Och en framifrån:

jagrider.jpg

Japps det var allt jag har sytt till min pålle, har försökt att sy nosludd men det gick inte så bra.. blev inget noludd av det till slut:angel:
whoaaaaao...:love::love::love::love:

Sparf skrev:
hehe smart:idea:
Det är ju tanken som räknas! Eller kanske vad man fyller den med:angel: Jag lovar, den vart jättefin!:D

Jag ska börja på mina sadelgjordstunnlar idag eller imorgon:banana:
Hehe, tack ^^
När kommer bilderna på sadelgjordstunnlarna? :devil: :D

Jag har fått tag på dom böckerna via biblioteket.
Dom fanns i Västerås så jag får dom på fjärrlån.
Ska bli kul att kolla i dom innan man går ut och köper dom.

tjööt:rofl: Jag har dom uppladdade på datorn men ska bara lägga upp dom på photoshop. Jag har kommit på att alla grejer jag gör är skitenkla:confused:

Ooo, hur tycker du att dom är? Mina anländer på onsdag:D

hahaa, här kommer dom:D :

Fick Teddytyg från skolan (rött och svart)
Mina dressyrsadelgjordar mätte jag och klapp ut tyg i rätt storlek + sömsmån och lite till så att den ska vara lätt att trä på och så. Detta var ungefär 3 cm jag la till + sömsmån.
Sen lade jag avigsidorna utåt och sydde smal sicksaksöm (på teddytyg fungerar det bäst, sitter som berget:) )
http://i16.photobucket.com/albums/b32/Sparfus/Sadelgjordstunnlar2.jpg
Man får nog inte glömma att sicksacka i alla kanter för det kan repa upp sig annars!

Sen så lät jag ett hål vara uppet i mitten/kanten på tunneln eftersom jag ska kunna fortfarande ska kunna fästa hjälptyglar i sadelgjorden. Glöm fortfarande inte att sicksacka i kanten så att det inte rapar sig! oOOo
jaa.... sen är det ju faktiskt klart:o
http://i16.photobucket.com/albums/b32/Sparfus/Sadelgjordstunnlar3.jpg

här är mina två jag gjorde. En svart/röd för jag vill ju kunna vända på den, och en svart
http://i16.photobucket.com/albums/b32/Sparfus/Sadelgjordstunnlar4.jpg inte den bästa bilden kanske..:angel:

btw, kan ingen kommentera hur fint mitt vinröda schabrak blev? :devil: :rofl:

Tackar till er båda:D Jag tyckte det passade med rött till travaren men så vill jag har svart också till honom , så då kan jag vända på den hur mycket jag vill:)

Tyvärr fanns det inget mossgrönt teddytyg för annars hade det blivit en svart/grön också:p

Rider´n, ditt schabrak vart jättefint!! Jag lovar:D

Vi sydde tomteluvor till både oss och hästarna i vintras även ett ländtäcke har tyärr ingenbra bild på täcket men hästarnas luvor däremot.. har desutom sytt ett flecce täöcke med halv hals igrönt och svart... alltid lika kul att sy.. :bump: :bump:

1164350.jpg
1164347.jpg

vad snygga!
372.gif

berätta hur du har gjort dom!

jag har fått hem mina sy-egna-hästgrejor-böcker men det fanns inget om att sy luvor år hästarna där:p Fast mycket annat flott
325.gif

moha, jag har teddytyg kvar från tunnlarna:P så det ska det bli en tömkörningsgjord av:p sy en..en..en... raffig hjälmmössa? kanske utformad som en badmössa nu när det börjar bli sommar och badsäsong?:devil:

nej :O
Jag vet vad jag vill sy! En...*damdamdamdam..(spännande musik alltså xD)* sadelväska tänkte jag(behöver ju en)..men det är för svårt för mig så det blir nog en...äsch, jag vet inte ^^

Gjorde mitt egna träns av rep. :angel:

http://www.fotogalleriet.se/pic_show_id2765139.html

Köpte 10m 6mm bomulls rep på Biltema för ca 30:- Gjorde/Knöt nack och sido stycket i en hel del och satte i karbinhakar i ändarna för att kunna fästa bettet i. (pessoabett) "Nosgrimman" löper löst igenom ändarna på sidostyckena och gör så att tränset blir en grimma när bettet tas bort. Klippte inte av repet till "nosgrimman", så det fungerar som grimskaft. Alla 10 meter gick åt men då har jag har ganska långa tyglar.
Är supernöjd med "tränset" tänkte färga det grönt, men det gick inge bra så det blev mera turkost. :p

en sådan borde väl gå att göra i dubbelt gardintyg?:idea: Vad har du för sadel? Alltså bom eller utan bom?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 075
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Husky från USA, tips och råd m.m
  • Uppdateringstråd 31
  • Torrfoderdjungeln..