Sv: Sy egna hästgrejer
jag går i samma tankar som du, och jag har snart funderat klart
jag kommer att använda polyester duchdraperi alltså sånt där mjukt och följsamt tyg draperi. vet inte om jag ska köpa på metervara ellet köpa ett färdigt... metervaran är 157cm bred och färdiga finns som 180cm (ev. 200cm ) breda. det lutar åt ett färdigt.
sen står jag i valet och kvalet om jag ska fodra det med fleece eller bara sy ett regntäcke, och sedan sy ett fleece täcke att ha under. (har iof, en hel drös fleecetäcken....)
men fleece filtarna är nästan gratis ;-) (från 20,-)
har funnit så samma affär band med spännen som man har till liggunderlag/sovsäckar nästan gratis. (det sitter sådana spännen på mitt nuvarande ofodrade regntäcke.) och om man får för sig att vara extra duktig så kan man sy med hals och ha samma spännen där....
klurar lite på vad jag ska ha som kantband...
är det någon som förstår mitt svammel?
knapplån.
så jag tänkte kanske göra ett fleecefodrat regntäcke. men vart får man tag på slitstarkt, vattentätt tyg? skadar inte om det är andasmaterial men de är inget måste. har sparat alla spännen och ringar från kastade täcken.
är det förestan ngon som provat göra ett utetäcke? är det jättesvårt?
jag går i samma tankar som du, och jag har snart funderat klart
jag kommer att använda polyester duchdraperi alltså sånt där mjukt och följsamt tyg draperi. vet inte om jag ska köpa på metervara ellet köpa ett färdigt... metervaran är 157cm bred och färdiga finns som 180cm (ev. 200cm ) breda. det lutar åt ett färdigt.
sen står jag i valet och kvalet om jag ska fodra det med fleece eller bara sy ett regntäcke, och sedan sy ett fleece täcke att ha under. (har iof, en hel drös fleecetäcken....)
men fleece filtarna är nästan gratis ;-) (från 20,-)
har funnit så samma affär band med spännen som man har till liggunderlag/sovsäckar nästan gratis. (det sitter sådana spännen på mitt nuvarande ofodrade regntäcke.) och om man får för sig att vara extra duktig så kan man sy med hals och ha samma spännen där....
klurar lite på vad jag ska ha som kantband...
är det någon som förstår mitt svammel?