Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 736
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

knapplån.

så jag tänkte kanske göra ett fleecefodrat regntäcke. men vart får man tag på slitstarkt, vattentätt tyg? skadar inte om det är andasmaterial men de är inget måste. har sparat alla spännen och ringar från kastade täcken.

är det förestan ngon som provat göra ett utetäcke? är det jättesvårt?

jag går i samma tankar som du, och jag har snart funderat klart ;)
jag kommer att använda polyester duchdraperi alltså sånt där mjukt och följsamt tyg draperi. vet inte om jag ska köpa på metervara ellet köpa ett färdigt... metervaran är 157cm bred och färdiga finns som 180cm (ev. 200cm ) breda. det lutar åt ett färdigt.
sen står jag i valet och kvalet om jag ska fodra det med fleece eller bara sy ett regntäcke, och sedan sy ett fleece täcke att ha under. (har iof, en hel drös fleecetäcken....)
men fleece filtarna är nästan gratis ;-) (från 20,-)
har funnit så samma affär band med spännen som man har till liggunderlag/sovsäckar nästan gratis. (det sitter sådana spännen på mitt nuvarande ofodrade regntäcke.) och om man får för sig att vara extra duktig så kan man sy med hals och ha samma spännen där....

klurar lite på vad jag ska ha som kantband...

är det någon som förstår mitt svammel? :o

Men sh***t vad SNYGGA saker du gjort :love:

Täcket och pannbandet med dom blåa stenarna tyckte jag bäst om :d

Tröttnar du på det översta och/eller det nedersta vet du vart du ska sända dom så dom får det "kärleksfulla" hem dom behöver :angel: :love:

Först får du lägge dem på internet. När du gjort det så finns det ovanför svarsrutan en lliten gul ruta med en bergstopp i. Klickar du på den så komer en ruta upp och i den rutan lägger du bildadressen.

Här kommer Supercassies bilder! :banana:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

jättefina enligt min mening:D

Ingen annan som vill säga ngt om min pannband? :angel:

// Cassie- i behov av bekräftelse ;)

Kan visa hur mina sydda westerngrejor ser ut på hästen när hon inte har björnpäls :rofl:
Vi var på en uppvisning i somras det enda som förstör ar att jag inte hade en rosa skjorta på mig :D

5406099.jpg

Föresten hur lägger man in bilden så den syns på sidan direkt:confused:

Tack:D Tanken är att schabraket ska vara svart, blommorna röda eller gula och rankorna/bladen gröna. Men vilken färg ska kanten vara i då? :confused:

Röd eller gul skulle jag välja. Gud va läckert det låter :D

Kanske det:idea: Jag är annars lite inne på att ta tråden jag har över från senaste schabraket, den ljusblå. Om det inte tar fem hundra femti år att sy det där planerar jag att göra ett till och lägga upp på tradera. Se om jag får nåt för det;)

Den näst sista var jättefin! De andra oxå men den och den blåa gillade jag bäst.

den m zickzack alltså? den är rolig men "finurlig" att göra, eftersom jag utgår från ett rombmönster, men utan romber :crazy: ???? erhm...

tacktack :)

Man tackar :)

jag har köpt alla min tillbehör på Slöjddetaljer, Jag har sytt dubbelt.
Det du behöver för att göra det så lätt för dig som möjligt är att in förskaffa lite verktyg.
skärflingskniv
falsben
vaxad lintråd+nål
syl
gaffelmejslar
remskärare
Blir ioförsig dyrt att införskaffa detta om du bara ska sy ett träns, men jag skulle inte vilja vara utan dessa grejor :D
Blir ju snyggast när man har riktiga verktyg.
Lädret är oxå köpt där.
Spännena+chicagoskruv får du köpa i westernbutiker/postorder

Det är verkligen jätte kul hoppas det går bra :idea:

Hej!

Och tack för svar!
Jag har funderat lite på vilka verktyg man behöver, men nu behöver jag inte fundera mera, tack :bow: .

Jag har faktiskt titta i sSöjddealjers katalog, så det blir nog att beställa därifrån. Tycker du att det är bra kvalite på läder och verktyg?

Det blir nog att sy flera träns, det första blir mer prova på. Sen kanske jag vågar sy en brösta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka