Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 739
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Jag tycker det enda schabraket jag gjor också är finast:p men passande nog så gjorde jag slut med min bomsadel samtidigt som schabraket vart klart:cool:

Jag har bytt stall idag och använder mitt flecetäcke som jag har sytt. Det är för första gången. Tror att jag kommer att använda det mycket.... när nu min ponny vill lugna sig lite, och inte springa runt i boxen... som är tusen gånger större än den som vi hade innan. :angel:

vad bra att den här gamla tråden tittade fram! sökte efter den men sökfunktionen vägrade hitta den! :mad:

mamma har köpt en massa hästtyger som inte kommer användas (hon köpte snyggare tyger till det hon ska göra) och bad mig använda upp tygerna! :D det är vanliga bomullstyger utan stretch eller så.

funderar på detta:
*ryktpåse, eller bara påse för diverse saker. kanske en "friseringspåse" för mankam/borste, gummisnoddar, pälsglans mm...
*tränsväska av något slag- vet dock inte riktigt hur den skulle se ut, eller varför jag skulle sy den. :p
*schabrak

men nu behöver jag då hjälp- om jag skulle sy ett schabrak- vad för tyg är bäst att ha på undersidan tycker ni?
hur gör ni för att få till passformen? syr ni schabraker i två stycken (varje sida för sig)? fler tips för att få det bra?

fler idéer om vad man kan sy utav "vanliga" tyger utan stretch?

Under kvällens teve-tittande knåpade jag ihop ett reflex-nosludd! :)
Kanske inte snyggaste sömmarna då de är handsytt men jag blev väldigt nöjd ändå!

PC290141.jpg

Har varit hemma och knåpat lite....

Här är ett av alla reflextäcken jag har gjort. Ska man ut på prommis är det bara att ta en vanlig täckesgjord och om man rider så är det bara att lägga den mellan sadeln och padden/schabraket.

5807189.jpg

Ett matchande nosludd också med text...

5807188.jpg

En egen repgrimma. Iof så syr man ju inte då...men i alla fall...:crazy:

5807171.jpg

Ett fleece täcke.

5807165.jpg

va fina grejor!!! Diggar specielt reflectäcket.... Vad var det det stod på nosludden? Bilden var på lite för långt avstånd...;)

va fina grejor!!! Diggar specielt reflectäcket.... Vad var det det stod på nosludden? Bilden var på lite för långt avstånd...;)

Tack! :) :bow:

Reflextäckena är jätte bra! :idea: Man får i den färg man vill ha, de ligger oftast bättre än de man köper och syns bättre med :) Här är en annan bild på ett reflextäcke "in action" som jag gjorde till min andalusier.
1774677.jpg

Det stog "Busig" på, här är en annan bild på den :)
5807170.jpg

du e nog inte ute och cyklar, har faktiskt haft samma tanke jag med för det delar sig ju lättare när det är långhårigt..

jäklar du :eek: det måste ha vart svårt. :idea: en sån måste jag göra :devil: ..(när jag skaffat vanlig sadel :angel: )
jag skär också ut med kniv by the way..

Åååå, vilka snygga grejer:love: Jag brukar inte digga rosa ( :angel: ) men den där repgrimman var bara så snygg!

Åååå, vilka snygga grejer:love: Jag brukar inte digga rosa ( :angel: ) men den där repgrimman var bara så snygg!

Tack! Haha, nä, jag gillar inte heller rosa egentligen, men alla hästarna har sin personliga färg här hemma, så rosa fick det bli till våran lilla bebis eftersom hon är en riktig bus flicka :)

Fint nosludd! Jag har gjort liknande fast till sidostyckena istället :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka