Tyckte det gick bra för er ändå jag :arghh: Grattis till onda-bra spelat !

Är inte så mycket pga hur det går för onda eller goda som jag tycker det är trist, utan mer hur spelet utvecklar sig.

Som det är nu så skyddar ju alltid ängeln sig själv första natten för att goda lyan ska veta vem man är, dvs alla vet att det händer. Och sen får ängeln alltid reda på vem siaren siat. Vilket alla också vet att det händer.

Det gör ju att incitamenten för siaren att outa sig, och för ängeln att vara tydlig mot siaren är alldeles för stora. Eller allafall enligt mig som tycker det är trist när folk outar sig :p

Jag hade inget problem med att jag blev lynchad i sig (löste ju sig rätt fint :D ), men det är ju rätt trist när det blir så tydligt att någon siat och både ängeln och siaren enbart skriver teorier om den siade personen.
 
Eller jo jag störde mig på att @hemlig hade tokfel i sina teorier om mig! (utom den lilla detaljen om min roll då ;) ) Men jag ville inte bli lynchad och röstade INTE på @LenaH för att utjämna :D
 
Och ja, självklart visste vi att q var ängel. Att vi försökte käka henne var istället för inget käk alls. Vi ville inte råka träffa på magistern
Jag är så nöjd med den planen. Hellre inget käk än magistern, sen lyncha bsf eller glömmerallt och sen vinna med lyckat käk :D
 
Är inte så mycket pga hur det går för onda eller goda som jag tycker det är trist, utan mer hur spelet utvecklar sig.

Som det är nu så skyddar ju alltid ängeln sig själv första natten för att goda lyan ska veta vem man är, dvs alla vet att det händer. Och sen får ängeln alltid reda på vem siaren siat. Vilket alla också vet att det händer.

Det gör ju att incitamenten för siaren att outa sig, och för ängeln att vara tydlig mot siaren är alldeles för stora. Eller allafall enligt mig som tycker det är trist när folk outar sig :p

Jag hade inget problem med att jag blev lynchad i sig (löste ju sig rätt fint :D ), men det är ju rätt trist när det blir så tydligt att någon siat och både ängeln och siaren enbart skriver teorier om den siade personen.
Jag tycker goda lyan är kul, främst för att det är så tråkigt att dö tidigt annars. Men just upplägget med att de får hela spioninfon och får skicka vidare en rad kanske bör ändras lite. Det blir ju som att ha en stark spion som inte går att ta död på.
 
@qitis din teori om att jag ville jämna ut till cirkus fördel när cirkus bara hade en röst då och jag la andrarösten på MikaTela. Så frustrerande! Jag hade inte en tanke på cirkus då och la ju en andraröst på en ulv (dessutom lite riskabel ifall Art också röstat där) 😅
 
Är inte så mycket pga hur det går för onda eller goda som jag tycker det är trist, utan mer hur spelet utvecklar sig.

Som det är nu så skyddar ju alltid ängeln sig själv första natten för att goda lyan ska veta vem man är, dvs alla vet att det händer. Och sen får ängeln alltid reda på vem siaren siat. Vilket alla också vet att det händer.

Det gör ju att incitamenten för siaren att outa sig, och för ängeln att vara tydlig mot siaren är alldeles för stora. Eller allafall enligt mig som tycker det är trist när folk outar sig :p

Jag hade inget problem med att jag blev lynchad i sig (löste ju sig rätt fint :D ), men det är ju rätt trist när det blir så tydligt att någon siat och både ängeln och siaren enbart skriver teorier om den siade personen.
Fast ängel har skyddat sig själv helt utan åskdarlyan så länge jag spelat. Hur mycket man outar sig beror nog mest på spelstil.
 
Fast ängel har skyddat sig själv helt utan åskdarlyan så länge jag spelat. Hur mycket man outar sig beror nog mest på spelstil.
Förr var det väl att den skyddade sig själv om det fanns spion med, så det är ju lite motsvarande. Men annars kunde den skydda andra ibland.
 
Förr var det väl att den skyddade sig själv om det fanns spion med, så det är ju lite motsvarande. Men annars kunde den skydda andra ibland.
Jag har varit med om att den skyddat någon annan en gång, det var en nybörjare som inte hade koll på "regeln" undantaget när det funnits en ond spion.
 
Jag tycker goda lyan är kul, främst för att det är så tråkigt att dö tidigt annars. Men just upplägget med att de får hela spioninfon och får skicka vidare en rad kanske bör ändras lite. Det blir ju som att ha en stark spion som inte går att ta död på.
Ja goda lyan är absolut jättebra! Det är just kombinationen med spioninfon och att ängel och siare direkt sitter på samma info som jag tycker blir "problemet". Jag tror som @Mirtai var inne på att om man kombinerar med ond spion så blir det inte lika uppenbart. Då kan det bli mer att det utkristalliserar sig mot slutet än att det läggs på bordet andra dagen :)

Fast ängel har skyddat sig själv helt utan åskdarlyan så länge jag spelat. Hur mycket man outar sig beror nog mest på spelstil.

Ja absolut har det varit det allra vanligaste även utan lyan. Men blir ju inte lika avgörande.
 
Är inte så mycket pga hur det går för onda eller goda som jag tycker det är trist, utan mer hur spelet utvecklar sig.

Som det är nu så skyddar ju alltid ängeln sig själv första natten för att goda lyan ska veta vem man är, dvs alla vet att det händer. Och sen får ängeln alltid reda på vem siaren siat. Vilket alla också vet att det händer.

Det gör ju att incitamenten för siaren att outa sig, och för ängeln att vara tydlig mot siaren är alldeles för stora. Eller allafall enligt mig som tycker det är trist när folk outar sig :p

Jag hade inget problem med att jag blev lynchad i sig (löste ju sig rätt fint :D ), men det är ju rätt trist när det blir så tydligt att någon siat och både ängeln och siaren enbart skriver teorier om den siade personen.
Håller helt med här! Det ska ju krävas lite tankearbete (och några dagars ”info”) för att få ihop möjliga roller. När 2-3 av de viktigaste är uppenbara redan dag 2 blir det lätt lite trist.

Göra goda lyan svagare, antingen att de får paket att dela ut, eller bara lottade rader av spioninfon, och/eller en ond spion i leken skulle nog kunna göra det hela lite svårare.

Jag har även blivit lite sugen på att testa en lek där man inte får diskutera/teoria om (goda) roller, just för att det inte ska räcka med att en god upptäcker vem som kan vara siare/ängel eller liknande, för att sen tala om det för alla. Kan nog bli lite småsvårt dock, men vore ändå kul att testa om det funkar.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 723
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 602
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 408
Senast: Lobelia
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 244
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp