Bukefalos 28 år!

Syster yster hjälper till

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visst är det skönt när man har någon som kan komma in och reda upp alla frågetecken man har! Frågorna man försöker förstå sig på men inte helt får grepp om för man saknar helhetsbilden.
Syster yster hörde av sig igår och rättade ut mina frågetecken som jag fått från mina senaste provsvar. De ligger ju på nätet och då jag gissar att den fredagströtta doktorn inte kommer höra av sig så frågade jag henne istället. Vi gick igenom alla prover och diskuterade lite runt ifall det är något att utreda vidare eller om allt är normalt. Som vanligt är jag normal. Vilket är jättebra. Fast jag vill ju gärna att de hittar nånting i alla fall. Nån låg liten Hb eller Calcium brist eller nåt som kan förklara hur jag mår. Mitt blodsocker var lite under normalt så det ska jag fokusera på. Jag tog även upp min fundering om TSH-halten och hon skulle kolla vidare på det.
Vad lugn och trygg jag känner mig av att ha hennes hjälp. Världens bästa Syster yster! :love:

Hade ett samtal med min chef igår om hur vi ska hantera min jobbsituation. Jag vill jobba, jag vill få saker utfört, lära mig massa spännande saker, skoja med kollegorna. Så vi bestämde att jag jobbar 75% tills vidare, så får vi se om jag kommer igång och börjar må bättre mentalt. För det är fängslande att sitta hemma och känna sig kass i kroppen och inte orka med en hel arbetsdag. Självförtroendet sjunker djupt. Känns så bra att känna chefens stöd och välvilja!

Idag ska jag till stallet igen. Ska bli så kul att rida, jag är så motiverad just nu! Måste få till bra övergångar och få till mindre men tydliga hjälper. Inte sitta och tjuvklämma med låren, hålla om mer med underskänkeln. Ibland känns det som jag behöver en till led på benet för att få till rätt position för skänkeln. Har en teori om att alla dressyrryttare är överböjliga! :D

Dags för lunch. Idag ska jag absolut inte slarva med måltider. Har till och med satt larm var tredje timme ;)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 731
Senast: Keb71
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 009
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ja i fredags var första mötet.. Vägen dit var inte lätt! Ringde tre gånger utan att få en tid. Först fattades kostnadsnummer, andra var...
Svar
2
· Visningar
572
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har nu varit och mätt mina järnvärden igen, och kan inte låta bli att spåna vidare lite kring detta... När jag läser om tecken på...
2
Svar
22
· Visningar
4 466
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp