• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare majola
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 003
  • Visningar Visningar 237 538
Status
Stängd för vidare inlägg.
Redo för pyjamasparty! Sexigt värre :D
CXzeZV8.jpg

Jag har problem! Min lilla Billy-bokhylla är full med tidningar och mönster, min tyghylla svämmar över..
Nu är frågan, ska jag köpa en ny hylla till alla mina mönster eller ska jag göra mig av med dem (trots att jag använder/har använt de flesta)? Det går att möblera om rummet så man får in en hylla till. Alternativt köpa en hylla i fullhöjd, den jag har nu är bara tre våningar. Bekymmer! Hjälp!
Tyget får bo i en plastback på golvet så länge, det kommer ju sakta men säkert omvandlas till kläder och ta plats i garderoben istället.

Jag har problem! Min lilla Billy-bokhylla är full med tidningar och mönster, min tyghylla svämmar över..
Nu är frågan, ska jag köpa en ny hylla till alla mina mönster eller ska jag göra mig av med dem (trots att jag använder/har använt de flesta)? Det går att möblera om rummet så man får in en hylla till. Alternativt köpa en hylla i fullhöjd, den jag har nu är bara tre våningar. Bekymmer! Hjälp!
Tyget får bo i en plastback på golvet så länge, det kommer ju sakta men säkert omvandlas till kläder och ta plats i garderoben istället.
Jag hade köpt en hylla i fullhöjd. Jag vet att många använder Kallax-hyllor att förvara tyger i, och det ska tydligen ta mindre plats om man rullar dom än vika tygerna. Sök på Pinterest "fabric storage" så kanske du får upp lite bra idéer? Själv förvarar jag mina tyger i trådbackar (trikåtygerna), vävda tyger hänger vikta över galgar på en klädställning plus att jag har två sänglådor med tyger. Så det går ju att förvara på olika sätt :)

Jag hade köpt en hylla i fullhöjd. Jag vet att många använder Kallax-hyllor att förvara tyger i, och det ska tydligen ta mindre plats om man rullar dom än vika tygerna. Sök på Pinterest "fabric storage" så kanske du får upp lite bra idéer? Själv förvarar jag mina tyger i trådbackar (trikåtygerna), vävda tyger hänger vikta över galgar på en klädställning plus att jag har två sänglådor med tyger. Så det går ju att förvara på olika sätt :)

Det mesta av tyget är rullat nu, men det är fullt ändå :angel: Det är främst mönsterförvaringen som är kaoz just nu, tyget är någorlunda under kontroll. Tror jag.
Mönstren förvarar jag på lite olika sätt beroende på vad det är för några:
förtryckta mönster med kuvert - i en låda
Tidningar - tidskriftssamlare
Avritade mönster - i plastfickor i olika pärmar beroende på varifrån de kommer. Själva mönstret ligger i en märkt 0,5 liters fryspåse.

Men det är inte riktigt bra..

Det mesta av tyget är rullat nu, men det är fullt ändå :angel: Det är främst mönsterförvaringen som är kaoz just nu, tyget är någorlunda under kontroll. Tror jag.
Mönstren förvarar jag på lite olika sätt beroende på vad det är för några:
förtryckta mönster med kuvert - i en låda
Tidningar - tidskriftssamlare
Avritade mönster - i plastfickor i olika pärmar beroende på varifrån de kommer. Själva mönstret ligger i en märkt 0,5 liters fryspåse.

Men det är inte riktigt bra..
Jadu jag vet inte, jag har mina mönster vikta i plastfickor, tror jag är uppe i 5 pärmar nu. Tidningar i tidskriftssamlare. Vet inte om det finns annat sätt att förvara det på. Papper tar ju plats det med liksom :p

Jadu jag vet inte, jag har mina mönster vikta i plastfickor, tror jag är uppe i 5 pärmar nu. Tidningar i tidskriftssamlare. Vet inte om det finns annat sätt att förvara det på. Papper tar ju plats det med liksom :p

Det gör ju det.. Hade behövt någon slags magisk lösning som trollade bort allt när det inte används :D Jag har bara fyra pärmar och fyra tidskriftssamlare än så länge.
Inser att det inte är jag som har för mycket mönster, det är hyllan som är för liten!
Det får nog bli en sväng till IKEA och köpa en hylla till. Och så ska jag köpa ett register till pärmen med "tidningsmönster" så jag kan organisera det lite bättre.

Det gör ju det.. Hade behövt någon slags magisk lösning som trollade bort allt när det inte används :D Jag har bara fyra pärmar och fyra tidskriftssamlare än så länge.
Inser att det inte är jag som har för mycket mönster, det är hyllan som är för liten!
Det får nog bli en sväng till IKEA och köpa en hylla till. Och så ska jag köpa ett register till pärmen med "tidningsmönster" så jag kan organisera det lite bättre.
Kolla på Blocket eller marketplace på Fb. Många skänker ju bort bokhyllor eller säljer för typ en hundring. Såg senast igår en billy bokhylla fullstor för 100 kr på marketplace.

Kolla på Blocket eller marketplace på Fb. Många skänker ju bort bokhyllor eller säljer för typ en hundring. Såg senast igår en billy bokhylla fullstor för 100 kr på marketplace.

Sitter på Blocket nu :D Problemet är att få hem den, har bara en liten Polo.. Lättare med nya, de är ju nedpackade ordentligt. Äsch, hittar jag en begagnad slår jag nog till ändå! Kan låna svärmors bil kanske.
facebook tänkte jag inte på, ska kolla där!

Jag städar i sylådorna. Natband, tunna bomullsband som förr användes för att "fålla ner" när tyget inte räckte för fållar... Är det nån av er här i tråden som är intresserad av det? Jag syr ju knappt i bomullstyger och har ingen användning av det. Kan nog användas som stabilisering i hattar och linningar också tror jag...
Hur som, hojta till om nån av er vill ha, ni får det mot porto :) Har i brunt, mörkblått och svart typ, ca 2-4 cm breda.

Har tänkt länge nu på att börja sy igen men har inte fått tummen ur, brukar kika in här ibland för att få inspiration:).

Fast jag inte sytt på flera år så har jag anmält mig till ett sy-lan så nu måste jag ta mig ur den värsta ringrosten innan.
Känslorna kring sy-lanet är en blandning av :bump::nailbiting::banana::nailbiting::o men ska bli spännande.

Här kommer bilderna på Felicias sovorm. Har en till sonen också i andra tyget som väntar på fyllning när han fått en ny säng.

26231486_10156043063283953_6996375985946368115_n.jpg

26231504_10156044373603953_4318957469813618292_n.jpg

Gjorde den lite extra lång då jag tänkte använda den som stöd så hon inte trillar ut sedan när hon får en stor säng. Det gick åt 3,5 SLÅN kudde från IKEA för att fylla denna.

Är det ngn av er som lägger ut era alster på instagram? Eller följer någon rolig där?
Jag lägger ut ibland, men mest på fb så jag kan dela dom hit. Min Instagram är privat (men folk får gärna fråga om att följa :) ) så jag har lagt mitt sömnadsalbum offentligt på fb istället. Min företags insta lägger jag ju ut saker på, men det är ju mest mössor grytlappar och sånt

Jag lägger ut ibland, men mest på fb så jag kan dela dom hit. Min Instagram är privat (men folk får gärna fråga om att följa :) ) så jag har lagt mitt sömnadsalbum offentligt på fb istället. Min företags insta lägger jag ju ut saker på, men det är ju mest mössor grytlappar och sånt
Du har ingen rolig du följer på instagram? Vill ha lite inspiration i mitt flöde :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att... 2 3
Svar
44
· Visningar
7 905
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka