Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ähhhhhh,lite till kan man ha![]()
tyg.se har lång leveranstid oftast (kan dröja ett par veckor eller mer om du har otur), svåra att få tag på via kundtjänst (dom sitter i Tyskland om jag inte minns fel) och allmänt "bökiga" är min uppfattning. Snålt klippt också, eller så krymper tygerna massor. Jag har lagt en beställning där, tog ca 2 veckor att få hem tygerna, efter tvätt var alla mina 1 metersbitar ca 90 cm, dom har alltså krympt 10 %... Mätte några som jag inte hade tvättat, dom var 102 cm. Jag är van att jag har 1 meter efter jag tvättat, även om jag beställt 1 meter så krymper dom inte så mycket, eller att företagen klipper med typ 5 cm marginal. Mitt senaste paket tyger (från Zannaz, brukar inte köpa där men hon hade 30% så då blev det lite) var alla tyger minst 10 cm längre än vad jag beställt. För mig är det service.Sitter och kollar på tyg.se rea. Hittat några fina tyger jag är sugen på, men jag har en låda, en IKEA-kasse och två pappkassar med tyg. Plus två kassar med stuvbitar.
Ge mig styrka att stå emot!
Köp mer tyg, men inte på tyg.se skulle jag sägaNi är onda, onda människor!![]()
Då har du haft tur@Trott Jag har handlat massor på tyg.se, aldrig varit några problem. Inte upplevt att de krymper mer än andra tyger heller. Fast å andra sidan har jag aldrig kontrollmätt.
Visst tar leveransen lite längre tid än från en svensk butik, men mer än en vecka har jag aldrig väntat.
Någon typ av stretchsömNu har jag fått tummarna ur och handlat tyg till min kjol eller det blir några kjolar
Alla i varianter av blått dessutom
Köpte även nålar för stretchtyg men vilken söm ska jag sy med? Har en väldigt basis symaskin.
Tack så mycket får kolla i morgonNågon typ av stretchsömOm du har nått liknande som dessa, skulle jag använda nr 6 eller nr 15. Nr 10 är raksöm med tvillingnål, funkar också på stretchtyg, men är mer för dekorsömmar på framsidan, typ fåll osv
nr 12 är populär att använda som dekorsöm på fållar osv också.
![]()
Ge bort?Kräver inköp av vadd och bakstycke. Dessutom tycker jag lapptäcken är fula
Vad skulle jag ha det till liksom?
Ge bort?
spets tror jag påTyg nr3 är randigt på snedden. Hur hade ni andra gjort, låta ränderna gå så att de bildar en spets på utsidan av ena benet eller tex låta framsidans ränder gå nedåt mot vänster ben medan baksidans går nedåt mot höger ben?