![]()
(Skitkatt som klöser på min fåtölj)
Jag tänker snarare...vilken talande bild. Ryggen emot på båda.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
![]()
Jag hade inte en tanke på att man behöver mönsterpassa rutigt tygtur det blev skapligt i fram och bak ändå.
![]()
![]()
Tyget är inte det ljuvligaste jag sett, men jag gillar verkligen modellen!
Tack!Tjusigt! Och riktigt snyggt mönsterpassat bak även om det inte var "meningen"Fram ser också bra ut
![]()
Jag tänker snarare...vilken talande bild. Ryggen emot på båda.
Tack! Det är en Strandmon från IkeaSnyggt
Helt OT men var har du köpt fåtöljen?![]()
Jag hade bytt maskin.
Jag hade en jättedyr (10 000 kr) som jag fick när jag fyllde 18. Jag hatade den. Vi kom inte alls överens och jag drog mig för att sy på den oavsett vad jag skulle göra. Jag utbildade mig inom sömnad, och inte ens då fick jag den att gå som jag ville. För ca 1 år sedan (då hade jag haft första maskinen i nästan 10 år) fick jag nog och kände att jag måste ha något annat om jag ska orka med att sy så mycket som jag gör (jag har eget företag och syr i perioder upp till 20-25 timmar i veckan) så jag köpte mig en ny i en helt annan modell och nu är sömnaden ROLIG. Jag har alltid gillat att sy, men med en maskin som går som den ska och som man kommer överens med gör det hela så himla mycket roligare! Har du en maskin som går bra, kommer du säkert att sy mer också
Och lita inte för mycket på symaskinssnubben, dom försöker oftast sälja "sitt" märke. Jag har en Pfaff nu, en går som klockan. Kolla gärna i en butik som har många märken och provsy inom din budget. Finns många bra märken, Juki, Brother, Janome, Husqvarna, Pfaff, Singer (inget märke jag själv gillar dock), det finns alltid bra och dåligt inom allt![]()
Jag syr på elektroniskTack för svaret! Jag fick provsy två mekaniska och två elektroniska Janome. Ska försöka hinna prova ett par andra märken också. Blev helt såld på elektroniska maskinen. Vad syr ni på? Mekanisk eller elektronisk. För- och nackdelar?
Tack för svaret! Jag fick provsy två mekaniska och två elektroniska Janome. Ska försöka hinna prova ett par andra märken också. Blev helt såld på elektroniska maskinen. Vad syr ni på? Mekanisk eller elektronisk. För- och nackdelar?
Tack för beskrivningenJag har börjat sy! Går över förväntan. Har sytt ihop alla lappar till kroppen på sovormen och håller på att sick-sacka kanterna.
Svårast är nästan att ställa in maskinen, fixa med undertråden och sånt.
Utgår från den här beskrivningen
http://nouw.com/mammashus/sy-en-egen-sovorm-23406991
Hur lång blev den?![]()
Färdig. Lite nybörjarmisstag men har man inte sytt sen nian så har man inte. Blev missnöjd med huvudet så sydde om det tre gånger. Skulle jag göra en ny sovorm skulle jag göra i en lite annan ordning. Men har fått mersmak och kommet definitivt sy något mer.
2.5 meter ungefär.Hur lång blev den?
Hej ni kunniga! Jag tänkte sy en Darth Maul-dräkt till min kille och en Dart Sidious- dräkt till mig själv till halloween. Jag har fått inse att jag inte har kunskaperna som krävs för att välja ut tyg.. Kan ni hjälpa mig med förslag/tankar?
Jag var inne på en stor sybutik men jag kände mig så obekväm att jag gick utan att fråga![]()