Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min förhoppning är att hinna sy och använda en Penny dress från Sew over it och två Mélilot kortärmade skjortor från Deer and doe.Min mamma har handlar av JNY till dottern, 3 m och 1 kg stuvar, eftersom vi inte bor så nära så har jag bara sett bilder men dom är så finalängtar tills jag kan sy upp dom.
Det är dags att planera sommargarderoben, vad har ni för planer?
En eller flera fendress, esmetunic och kanske några byxor och toppar.Min mamma har handlar av JNY till dottern, 3 m och 1 kg stuvar, eftersom vi inte bor så nära så har jag bara sett bilder men dom är så finalängtar tills jag kan sy upp dom.
3 kortärmade toppar hoppas jag hinna medMin förhoppning är att hinna sy och använda en Penny dress från Sew over it och två Mélilot kortärmade skjortor från Deer and doe.Dom vet jag vet att jag har tyg till hemma. Och en till Agnes top från Tilly and the buttons, men den är ju inte lika säsongsbunden.
Ååh JNY har haft ROSA tyg med olika fordon på! Jag köpte dock inget för jag har köpstopp på tyg med fordon men jag blev så himla glad över att någon vågar bryta mot Grå/blå-trenden på fordonstygMin mamma har handlar av JNY till dottern, 3 m och 1 kg stuvar, eftersom vi inte bor så nära så har jag bara sett bilder men dom är så finalängtar tills jag kan sy upp dom.
Har dom rea igen?Shoppade loss på Ohlssons här i Gävle. 9 meter trikå för 560 kr![]()
Har dom rea igen?![]()
Var på symässan i Stockholm igår en sväng, köpte tyg för typ 2000 krMamma håller på att tvätta upp det, så jag bjussar väl på en bild när jag fått alla.
Syr ni mössor som man knyter ihop ovanpå huvudet också? Alltså att man trär på mössan över huvudet och då är det en öppning över skallen, som man sedan försluter med en tygbit från vardera sida som knyts ihop ovanpå. Tänk typ två trekanter som är ihopsydda till hälften. Vi hade sånna på karonlinska, men jag har inte sett det på akademiska eller här i stan. Sånna mössor kan man använda även när det sitter en infart ovanpå huvudetProvat att sy hjälmmössa till prematurerna, denna är i 48/50.
Visa bifogad fil 11595
Jag tycker det är så himla svårt med tyg. Jag samlar på mönster, men tycker inte jag hittar tyg som passar till modell (och min plånbok).
Nu har jag 3 olika kjolar som ska sys. Mönster kommer från tidningarna Burda och Handarbete - tyg som ska inhandlas är:
Milano-jersey (vad fasen det nu är)
Stretchtwill
Ullcrepe
Tips på bra hemsidor som har billiga tyger. Jag är ute efter enfärgat tyg, marinblått, mörkgrönt, brunt, svart för dessa underdelar.
/Lizzie
Nä, inte vad jag vet faktiskt. Tror inte jag sett nån på forumet på fb heller.Syr ni mössor som man knyter ihop ovanpå huvudet också? Alltså att man trär på mössan över huvudet och då är det en öppning över skallen, som man sedan försluter med en tygbit från vardera sida som knyts ihop ovanpå. Tänk typ två trekanter som är ihopsydda till hälften. Vi hade sånna på karonlinska, men jag har inte sett det på akademiska eller här i stan. Sånna mössor kan man använda även när det sitter en infart ovanpå huvudet(dom infarterna är väldigt vanliga)