Sytråden 2

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare pudsey
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 016
  • Visningar Visningar 142 695
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jacka färdig!
IMG_20190331_074336.webp

Blev helt ok. Lite tajt över axlarna (allt blir tajt över axlarna på mig..) men annars bra. Nöjd med mönstermatchningen!

Fick tid över ikväll och drog igång en Baggydress (hallonsmula) Hoppas kunna göra klart den imorgon, det är bara kantband och knappar kvar men med två småttingar så kan det ta tid innan man får tiden att räcka tillO_o:D
27582

Det finns bara 1nackdel med overlockmaskinen, och det är att jag inte köpt en tidigare! Tog knappt 10min att sy ihop alla delar och då har jag inte sytt denna dressen tidigare, så smidigt att sy på:bow: (väsnas dock en del tycker jag)

Massor med tyg, massor med mönster men ingen inspiration.. Ska shoppa mer tyg och mönster på symässan i Malmö på lördag. Helt galet.

Får inte till flatlocksöm på overlocken. Det går inte dra isär sömmen på ett tillfredsställande sätt. Så jag gav upp. Det får bli ett projekt för en annan dag.

Vill gärna sy en väska till. Men jag har massor med väskor så egentligen är det ganska onödigt.

Behöver tips på bra shortsmönster till barn, storlek 116 och uppåt. Helst i trikå. Syrran har lagt in en beställning :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Det finns redan trådar för de som syr, målar och lite annat men inte för allt och man kan ju inte gärna visa upp ett par åror man gjort...
Svar
2
· Visningar
238
Senast: Blyger
·
Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna... 16 17 18
Svar
354
· Visningar
24 662
Senast: Reville
·
Hemmet Som rubriken lyder, måste köpa ny men det finns för mycket att välja på 😅 Finns det några egenskaper som ni inte vill vara utan, eller...
Svar
9
· Visningar
347
Senast: Happimess
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart 2
Svar
21
· Visningar
819
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Bärväska för liten hund
  • Uppdateringstråd 31