Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag lagar mest saker, bonusbarnen har kommit på att jag kan laga grejer så nu ramlar det inte jeans, jackor och kepsar med jämna mellanrum. Sen har jag sytt lite hängare med som gått av. Nåja snart kanske man kommer till roliga sömnad igen.
 
Sytt till katterna. Får väl se om de uppskattar det. Det gick åt mitt sista volymmellanlägg och tre nålar..
IMG_20190428_204539.jpg
 
Vad ska jag sy av 1,5 meter viskostrikå? En klänning tänker jag, men vilken modell? Viskos har ju lite annat fall än vanlig trikå och jag har mest mönster för vävda tyger.
 
Vad ska jag sy av 1,5 meter viskostrikå? En klänning tänker jag, men vilken modell? Viskos har ju lite annat fall än vanlig trikå och jag har mest mönster för vävda tyger.
Åh något sladdrigt kanske. Jag gillar rätt raka modeller och med viskos blir det fint för det är ju lite fall i det ändå.
 
Naej de är mer för fastare tyg. Viskos är mjukt och slinkigt, hänger lite mot kroppen liksom.

Synd, för jag hittade en snygg modell som dessutom var gratis :p
Hmm.. Jag gillar ju figurnära historier. Jag ser en modell framför mig men den är i stil med fit and flare.

Ska ta en bild på tyget när jag är hemma igen efter jobbet. Kanske sitter någon inne på den perfekta modellen! Jag kan ju skicka efter mer tyg om det skulle behövas :angel:
 
Synd, för jag hittade en snygg modell som dessutom var gratis :p
Hmm.. Jag gillar ju figurnära historier. Jag ser en modell framför mig men den är i stil med fit and flare.

Ska ta en bild på tyget när jag är hemma igen efter jobbet. Kanske sitter någon inne på den perfekta modellen! Jag kan ju skicka efter mer tyg om det skulle behövas :angel:
Typ en APS modell liksom klänning med vanlig a-linje kjol blir nog fint med eller en omlottklänning.
 
Typ en APS modell liksom klänning med vanlig a-linje kjol blir nog fint med eller en omlottklänning.

Aps, är det den från sewingheartdesign? Den gillar jag inte riktigt..
Omlott ser konstigt ut på mig. Brösten försvinner och jag får så extremt breda axlar..
 
Vad ska jag sy av 1,5 meter viskostrikå? En klänning tänker jag, men vilken modell? Viskos har ju lite annat fall än vanlig trikå och jag har mest mönster för vävda tyger.
Trikåklänning med vattenfallsringning kanske? omgbananas har en som heter Vattenfall.
 
Jag märkte det. Skulle köpa gardinkappa, nålar och 2 rullar tråd. Kom hem med detta
10,2m tyg 🙈Visa bifogad fil 28999

Syns inte så bra på bilden men det gula är det gula dinosaurier på.

Det ljusa randiga (48kr/m 🤩) ska bli en kjol till mig och byxor till sonen.

Det mörka randiga funderar jag på en dräktliknande klänning i. Köpte 3m så det gjorde kunna bli något mer 🤣

Bityget ska bli en topp till mig

Dinosaurierna en tröja till sonen

Bambi och Dumbo klänning eller tröja åt dottern.

Det lila ska bli "foder" i en klänning till dottern
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
27 28 29
Svar
560
· Visningar
27 857
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
882
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
290
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
518
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp