Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha. Nu ska jag tydligen åka till Gittes i Kristianstad :cautious: har skrivit en inköpslista för trossömnad men lär ju bli attackerad av diverse annat också. För jag har uppenbarligen ingen självdisciplin alls. :arghh:


(Men jag rättfärdigar detta med att jag har tre par trosor som jag faktiskt gillar! Alla andra är såna trosor som "det får väl gå då" för jag kan inte tvätta var tredje dag. Så jag behöver nya trosor! Faktiskt. Och det är billigare att sy än att köpa. Så egentligen är det ekonomiskt av mig att åka dit!)
 
Jaha. Nu ska jag tydligen åka till Gittes i Kristianstad :cautious: har skrivit en inköpslista för trossömnad men lär ju bli attackerad av diverse annat också. För jag har uppenbarligen ingen självdisciplin alls. :arghh:


(Men jag rättfärdigar detta med att jag har tre par trosor som jag faktiskt gillar! Alla andra är såna trosor som "det får väl gå då" för jag kan inte tvätta var tredje dag. Så jag behöver nya trosor! Faktiskt. Och det är billigare att sy än att köpa. Så egentligen är det ekonomiskt av mig att åka dit!)
Singeljersey har jag för mig inte är bra till trosor, har för mig det är dålig stretch i det.
Du vill ha stretch åt alla håll och att det drar tillbaka ordentligt så du inte får hängrumpa :p
Gittes har mycket, men det har vart rörigt att hitta tycker jag när jag varit där. Om du vill ha vikresår/trosresår hade jag köpt från B Wear eller bibbis textil :) vet inte om Gittes har det.
 
Singeljersey har jag för mig inte är bra till trosor, har för mig det är dålig stretch i det.
Du vill ha stretch åt alla håll och att det drar tillbaka ordentligt så du inte får hängrumpa :p
Gittes har mycket, men det har vart rörigt att hitta tycker jag när jag varit där. Om du vill ha vikresår/trosresår hade jag köpt från B Wear eller bibbis textil :) vet inte om Gittes har det.
Jaa tänkte beställa från bibbis, men vill ju ha NUNUNU! Så ska köpa lite på gittes och sen beställa :D
 
Sytt en topp. Den var konstruerad för folk med större bröst än mig men jag är nöjd ändå. Tog in den lite i fram.
IMG_20190503_172855.jpg
 
Singeljersey har jag för mig inte är bra till trosor, har för mig det är dålig stretch i det.
Du vill ha stretch åt alla håll och att det drar tillbaka ordentligt så du inte får hängrumpa :p
Gittes har mycket, men det har vart rörigt att hitta tycker jag när jag varit där. Om du vill ha vikresår/trosresår hade jag köpt från B Wear eller bibbis textil :) vet inte om Gittes har det.
Jag skulle lyssnat på dig! Fick nästan panikångest av att vara därinne! De hade dessutom syjunta och HADE JÄTTETREVLIGT! Roffade åt mig lite trikå vid kassan och vikresår, sen flydde jag hemåt till skogen igen.
 
Fått en till symaskin tidig födelsedagspresent av min sytokiga mamma (som vill att jag också ska vara sytokig)! En Texi Black and White..! Läst att många gillar den, så hoppas på det. Kan inte vara mycket uppkäftigare än min Singer Tradition, tänker jag.

Så ja, nu har jag gått bananas på Lisas tyger, Bibbis OCH tyg.se.. :nailbiting:
 
@GardenAngel ååååh jag vill med ha! Dekorsömmarna är ju så söta!
Men jag kan inte riktigt motivera för min ekonomi varför jag skulle lägga pengar på en ny maskin när jag har en som funkar bra.
 
@GardenAngel ååååh jag vill med ha! Dekorsömmarna är ju så söta!
Men jag kan inte riktigt motivera för min ekonomi varför jag skulle lägga pengar på en ny maskin när jag har en som funkar bra.
Jag som har raksöm och sicksacksöm kan för mitt liv inte förstå vad man ska ha över 200 olika dekorsömmar till, men jag kanske ändrar mig :D Jag hade förmodligen aldrig köpt en ny maskin själv men ser väldigt mycket fram emot att kunna göra vettiga knapphål och att kunna använda tvillingnål :love:
 
@GardenAngel nä eller hur, 200 sömmar! Jag har 23 och använder typ 4 av dem :angel:
Tvillingnål är dock awesome! Fattar inte varför jag inte använt det tidigare.

Mina senaste inköp fastnade på bild. Det vita är sånt där som byter färg i uv ljus! Hoppas ungarna uppskattar det lika mycket som jag :D
IMG_20190504_074528.jpg
 
Första paret färdigt! Sydde ett par helblå igår som fick bli ”testpar”. Inte så snygga men funkar. Dessa sitter som en smäck! Blir ert bar helgula och ett par med gul front och blå bak. Ska bara sy fast resåren på de andra två paren, men nu orkar jag inte mer :D
 

Bifogade filer

  • 8488086D-88F0-439E-BA62-27FEF8D4725C.jpeg
    8488086D-88F0-439E-BA62-27FEF8D4725C.jpeg
    253,2 KB · Visningar: 60
Trosorna färdiga! Men jag har inget mönsterpapper så kan inte sy något mer nu! :arghh: Tur vi ska åka och handla.. får köpa smörpapper! För idag ska det bli sailor shorts med hästar på :love:
 
Jag har fått en idé! Eller ja, jag har många idéer men den här är genomförbar.
Ni vet allt det där böset som blir när man overlockar och småspill från när man klipper mönster?
15570377451843290466244032753383.jpg
Jag ska sy en puff! Och fylla med böset! Puffen ska sys av 10x10 cm stora lappar (stuvar så klart).
Nu är frågan, hur ska den vara formad? Hur stor? Har sett nån variant som är som en påse, det vore ju smidigt.

Och den största frågan av alla: vad sjutton ska jag ha den till? :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
27 28 29
Svar
574
· Visningar
28 913
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
938
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
779
Senast: Mint
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
315
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp