Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sytt ett par byxor. Blev inte alls bra. Men de är mjuka och sköna så jag tänker använda dem ihop med en tunika.
IMG_20190501_082754.jpg
 
@Linta Tack :) De sitter faktiskt rätt bra, förutom att de blev lite stora i midjan. Jag orkar inte fixa :angel: De ligger i "kanske ska skänkas"-påsen just nu, jag kan inte riktigt bestämma mig.

Jag sitter och shoppar tyg. Enfärgad trikå står på inköpslistan, men det finns ju så mycket annat fint! Försöker bestämma mig för om jag ska skicka efter (ca 30 kr billigare per meter och jag ska ha ganska mycket) eller besöka en tygaffär nån mil härifrån (få tygerna direkt). Eller om jag rent av ska lyxa till det och åka till Skroten i Kinna (gigantisk tygaffär till bra pris) och gå bananas. Jag behöver visserligen inte mer än lite enfärgat att komplettera med men ändå. Tyg hallå, liksom.
Tur att det är stängt idag så jag kan sova på saken.

Nu ska jag traska upp för trappan, inventera mitt tyglager och kanske sy lite till systerbarnen.
 
Jag har två projekt som är lite halvtråkig (sy i dolt blixtlås på att par byxor) och stärkstryka en velourklänning så den går att sy ihop dugligt som jag undviker och därmed inte kommer vidare med sömnaden :P.
 
Jag vill med ha en ny maskin! Hittat en jag är sugen på, den har en massa roliga dekorsömmar. Men har jag verkligen någon nytta av det? Som det är nu har jag använt dekorsöm en gång. Dessutom är min singer bra, den jobbar på ordentligt och för det mesta utan krångel. Å andra sidan blev jag ju väldigt nöjd när jag uppgraderade overlocken. Så kanske skulle jag bli glad av en ny symaskin med. Fast å tredje sidan är jag skeptisk till elektroniska maskiner. Känns som upplagd för krångel på något sätt (men jag är inte alls säker på att det är så).

Nåja, jag har ändå inga pengar att köpa symaskin för så jag kan sluta fundera.
 
Jag vill med ha en ny maskin! Hittat en jag är sugen på, den har en massa roliga dekorsömmar. Men har jag verkligen någon nytta av det? Som det är nu har jag använt dekorsöm en gång. Dessutom är min singer bra, den jobbar på ordentligt och för det mesta utan krångel. Å andra sidan blev jag ju väldigt nöjd när jag uppgraderade overlocken. Så kanske skulle jag bli glad av en ny symaskin med. Fast å tredje sidan är jag skeptisk till elektroniska maskiner. Känns som upplagd för krångel på något sätt (men jag är inte alls säker på att det är så).

Nåja, jag har ändå inga pengar att köpa symaskin för så jag kan sluta fundera.
Många verkar köpa Texi symaskiner, rätt prisvärda och många sömmar vad jag förstått.
 
Jag kan ingenting om tyger.. Vad ska man ha för tyg till vanliga bomullstrosor? Bomullsjersey? Eller vad ska jag leta efter på tyg.se? :D
 
Haha på tal om tyg.se... fick ett tjockt, avlångt, anonymt kuvert idag från Tyskland, modell kreditkort/kreditupplysning. Ett sånt man blir lite svettig av på förhand liksom. Kändes jäääkligt skumt, och det första jag ser när jag sprättar det är ”faktura” :nailbiting: det var tygprover :laugh:
 
29122

Svimma inte av min fashionabla uppenbarelse nu :laugh: råkade rita av en större storlek än jag först tänkte men det var ju en jäkla tur det, annars hade det blivit tufft för röven :p ska nypa in det riktiga paret lite precis i midjan men annars känns dom bra! Drar ingenstans osv. Verkar inte ens behöva göra en swayback 😯 nu är frågan om det är läggdags eller om jag bara ska plöja på när maskinen är uppvärmd... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
28 351
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
893
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
299
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
527
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp