Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag säger nästan aldrig topp, men för mig är en topp i tunnare material än en tröja. Det hindrar mig inte från att kalla i princip alla överdelar för tröja.
Annars säger jag t-shirt om det mesta. Topp brukar jag kalla sånt som har "krusiduller"
 
Jag har shoppat!
IMG_20190825_081833.jpg

Nu ska jag börja leta rätt mönster för varje tyg och sy som en tok!
 
En Discoverer Tee från Ellie and Mac.
IMG_20190827_200122.jpg


Den blev lååååång! Och inte alls så tight som jag gillar mina t-shirts, men jag är ändå nöjd. Enkelt mönster, tog typ en timme att göra inkl att klippa ut mönstret och lite symaskinskrångel.
Nästa tröja blir lite mindre på alla håll.
 
En Discoverer Tee från Ellie and Mac.
Visa bifogad fil 35717

Den blev lååååång! Och inte alls så tight som jag gillar mina t-shirts, men jag är ändå nöjd. Enkelt mönster, tog typ en timme att göra inkl att klippa ut mönstret och lite symaskinskrångel.
Nästa tröja blir lite mindre på alla håll.
Snyggt!

Måste bara fråga, vem sålde tyget med blåsinstrumenten? Tycker det är så himla fint!
 
Alla är så duktiga!!
Blir sugen på att testa, men har kastat min maskin. Duger en billig, om man är nybörjare?

Hur pass dyrt är det att köpa tyger, jag gillar tyger som är lite "glatta", "fina", polyester tror jag!
 
Alla är så duktiga!!
Blir sugen på att testa, men har kastat min maskin. Duger en billig, om man är nybörjare?

Hur pass dyrt är det att köpa tyger, jag gillar tyger som är lite "glatta", "fina", polyester tror jag!
Jag skulle tipsa om att köpa en begagnad maskin från en symaskinsförsäljare. Då kan man komma undan riktigt billigt men ändå få tag på en riktigt fin maskin, som dessutom är servad! Har själv gjort så och är jättenöjd, hade definitivt inte haft råd med en så pass bra symaskin annars. Min mamma köpte också alldeles precis en begagnad, mycket nöjd :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
27 28 29
Svar
560
· Visningar
27 862
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
882
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
290
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
518
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp