Sytråden 2

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare pudsey
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 016
  • Visningar Visningar 142 848
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag säger nästan aldrig topp, men för mig är en topp i tunnare material än en tröja. Det hindrar mig inte från att kalla i princip alla överdelar för tröja.
Annars säger jag t-shirt om det mesta. Topp brukar jag kalla sånt som har "krusiduller"

Jag har shoppat!
IMG_20190825_081833.webp

Nu ska jag börja leta rätt mönster för varje tyg och sy som en tok!

En Discoverer Tee från Ellie and Mac.
IMG_20190827_200122.webp

Den blev lååååång! Och inte alls så tight som jag gillar mina t-shirts, men jag är ändå nöjd. Enkelt mönster, tog typ en timme att göra inkl att klippa ut mönstret och lite symaskinskrångel.
Nästa tröja blir lite mindre på alla håll.

En Discoverer Tee från Ellie and Mac.
Visa bifogad fil 35717

Den blev lååååång! Och inte alls så tight som jag gillar mina t-shirts, men jag är ändå nöjd. Enkelt mönster, tog typ en timme att göra inkl att klippa ut mönstret och lite symaskinskrångel.
Nästa tröja blir lite mindre på alla håll.
Snyggt!

Måste bara fråga, vem sålde tyget med blåsinstrumenten? Tycker det är så himla fint!

Alla är så duktiga!!
Blir sugen på att testa, men har kastat min maskin. Duger en billig, om man är nybörjare?

Hur pass dyrt är det att köpa tyger, jag gillar tyger som är lite "glatta", "fina", polyester tror jag!

Alla är så duktiga!!
Blir sugen på att testa, men har kastat min maskin. Duger en billig, om man är nybörjare?

Hur pass dyrt är det att köpa tyger, jag gillar tyger som är lite "glatta", "fina", polyester tror jag!
Jag skulle tipsa om att köpa en begagnad maskin från en symaskinsförsäljare. Då kan man komma undan riktigt billigt men ändå få tag på en riktigt fin maskin, som dessutom är servad! Har själv gjort så och är jättenöjd, hade definitivt inte haft råd med en så pass bra symaskin annars. Min mamma köpte också alldeles precis en begagnad, mycket nöjd :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Det finns redan trådar för de som syr, målar och lite annat men inte för allt och man kan ju inte gärna visa upp ett par åror man gjort...
Svar
2
· Visningar
253
Senast: Blyger
·
Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna... 16 17 18
Svar
354
· Visningar
24 681
Senast: Reville
·
Hemmet Som rubriken lyder, måste köpa ny men det finns för mycket att välja på 😅 Finns det några egenskaper som ni inte vill vara utan, eller...
Svar
9
· Visningar
347
Senast: Happimess
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart 2
Svar
21
· Visningar
821
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka