Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbar mig igenom stuvar (never ending story... :cautious:). Den här gången syr jag tygbindor. Lagom invecklat, tar typ tio minuter. Använder plastad frotté som mellanlager, det duger för mig.
Har dessutom sytt en liten påse att förvara dem i i väntan på tvätt. Gud vad jag känner mig duktig nu!
 
Sytt lite underkläder idag. Victoria Cheekies från Made for Mermaids.
FB_IMG_1616023759299.jpg
 
Jag kopte ett nytt skrivbord som ar hoj och sankbart som tillagg i mitt arbetsrum ... annars far jag ont i ryggen nar jag ska klippa, fixa med monster, och sadant. :angel: Sedan kan jag sanka skrivbordet, stalla pa symaskinen och sy hur mycket jag vill.:cool:
Jag har haft skrivbordet i en manad eller lite mer, och under den tiden har det samlats en del garner, nagra spel som det 4 ariga barnbarnet placerat dar, en del kabelklammor jag tankte satt upp och halla reda pa kablar med, harifran skrivbordsstolen ser jag aven ett par hundleksaker (som jag undrar lite hur de kom dit :confused: Det star en stor lada pa golvet som leksakerna ska vara i:meh:

Nasta vecka har vi "spring break" och jag jobbar hogst tva tre timmar om dagen hela veckan. Sa da, forklarade jag glatt for Maken, "Da tanker jag sy en ny traningsvast och nagra munskydd ... nu nar jag ar fullt vaccinerad behover jag ju inte ha N-95 langre"🤓
Maken tittade lange pa mig. Helt tyst. Nickade forstaende och sa, "Gor du det! Det blir sakert bra". 😋:laugh::rofl: Kanske jag faktiskt ska gora det ocksa. :rofl:
 
Någon som sytt dregglisar (till bebis) och vet vilken knäppning som är bäst? Vanlig knapp, tryckknapp eller något annat?

(om någon har ett trevligt gratismönster så tar jag det med gärna, men det tänker jag att jag borde kunna googla fram annars :) )
 
Någon som sytt dregglisar (till bebis) och vet vilken knäppning som är bäst? Vanlig knapp, tryckknapp eller något annat?

(om någon har ett trevligt gratismönster så tar jag det med gärna, men det tänker jag att jag borde kunna googla fram annars :) )
Jag sydde typ 2000st till vår bebis som dreglade ungefär som en halv Sankt Bernard kennel, tryckknapp på 90% och kardborre på resten.
 
Hjälp! Vad ska jag sy?
16162244401368143029433893994297.jpg

Någon av de tre översta i blå manchester eller någon av de tre nedersta i nåt annat tyg?

Beslutsångest om vad jag ska börja med :cautious:
 
Klänningen är från AoH 11/2019
Byxorna 10/2019

Var visst inte så gamla tidningar som jag trodde :D
Tack, ska kika efter dem om jag får tillfälle. Älskar hängselklänningar, men alla jag har nu är typ trikå från Indiska. Skulle gärna ha något redigare i vävt tyg också. (den dag det blir av att sy igen...:angel:)
 
Upptäckte att det går att köpa mönstren digitalt på hemsidan för 40 kr. :up:
Sjukt svårt att läsa info då det bara är en bild med kass skärpa. Ser ut som byxorna bara går till 42, så får nog skippa dem. Men kjolen tror jag ska gå till 46?
@sthu Kan du kolla om siffrorna stämmer med vad som står i din tidning?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
27 28 29
Svar
566
· Visningar
28 146
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
893
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
299
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
527
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp