Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur menar du att du knyter då?
Det var jag som mindes fel såg jag nu när jag kollade. Det är uttöjda rejäla resårband. Jag trodde att det var knutet vid pilen
537AE2CF-DE09-4DBE-A64F-73E62A3ACCF5.jpeg
 
20 tals show på konståkningen.
jag erbjuder mig att sy klänningar till hela gruppen😱.

Så idag har jag gjort mönster av konståkningsmönstret och börjat klippa och sy. En klar av ca 10 stycken. (Tre är faktiskt klippta och sydda men väntar på fransar)

fransbården är handgjord. Det kommer det inte vara på de andra.
 

Bifogade filer

  • EEBAC73B-CCCA-404E-BE12-DC62CA7ABA6E.png
    EEBAC73B-CCCA-404E-BE12-DC62CA7ABA6E.png
    370,3 KB · Visningar: 91
Har påbörjat ett "litet" syprojekt, nämligen att sy "Det perfekta vintertäcket" till hundarna. Grejen är att mina är så knasigt byggda att inga täcken i butiker passar bra. Det finns internetbutik som inriktat sig på täcken till just mina hundars kroppstyp, men de täckena är så dyra att jag anser att de ska vara perfekta för det priset, och inget av deras täcken är helt perfekta. Så, nu ska jag lära mig göra eget :D

Jag har sytt en del innan, hundselar, enklare hundkläder i fleece osv. Killen jag träffar har en mor som är mycket(!) duktig på att sy och hon hjälper till, så även om hon inte har någon som helst erfarenhet av just hundkläder ska det nog kunna bli något bra av det här.

Planen är regntätt tyg ytterst, varm fodring och sedan något mjukt luddigt på insidan.

178000478_1966112786870425_3573072183276108575_n.jpg


Såhär såg det ut när vi började göra mönster idag :D

Som insida på täcket vill jag ha något i den här stilen (fast annan färg...)
910246_pack_sp.jpg


Vad som ska vara ytterst är oklart än så länge. Jag har skrivit till en butik som säljer tyger till bland annat friluftskläder för att fråga lite om några av deras tyger, ett problem med de regntyger som finns i många tygaffärer annars är att det sällan står om tygerna är vattentäta eller bara vattenavvisande... Sitter någon inne på kanonbra tips får ni gärna hojta till! Vill att täcket ska klara timmeslånga långpromenader när det snöar och åtminstone 20 min promenad i regn utan att det är så genomblött att det måste torka ett halvt dygn för att vara användbart igen.
 
Har påbörjat ett "litet" syprojekt, nämligen att sy "Det perfekta vintertäcket" till hundarna. Grejen är att mina är så knasigt byggda att inga täcken i butiker passar bra. Det finns internetbutik som inriktat sig på täcken till just mina hundars kroppstyp, men de täckena är så dyra att jag anser att de ska vara perfekta för det priset, och inget av deras täcken är helt perfekta. Så, nu ska jag lära mig göra eget :D

Jag har sytt en del innan, hundselar, enklare hundkläder i fleece osv. Killen jag träffar har en mor som är mycket(!) duktig på att sy och hon hjälper till, så även om hon inte har någon som helst erfarenhet av just hundkläder ska det nog kunna bli något bra av det här.

Planen är regntätt tyg ytterst, varm fodring och sedan något mjukt luddigt på insidan.

178000478_1966112786870425_3573072183276108575_n.jpg


Såhär såg det ut när vi började göra mönster idag :D

Som insida på täcket vill jag ha något i den här stilen (fast annan färg...)
910246_pack_sp.jpg


Vad som ska vara ytterst är oklart än så länge. Jag har skrivit till en butik som säljer tyger till bland annat friluftskläder för att fråga lite om några av deras tyger, ett problem med de regntyger som finns i många tygaffärer annars är att det sällan står om tygerna är vattentäta eller bara vattenavvisande... Sitter någon inne på kanonbra tips får ni gärna hojta till! Vill att täcket ska klara timmeslånga långpromenader när det snöar och åtminstone 20 min promenad i regn utan att det är så genomblött att det måste torka ett halvt dygn för att vara användbart igen.
Kanske går att slakta ett vinter/regntäcke till häst och använda yttertyget? Om du inte får fatt i något bra nytt tyg då :)
 
@Trott testat projektorn än? Sjukt otålig på en recension :D
Det har jag gjort 😁 fick upp den igår! Vi hade lite problem att kalibrera, gammalt hus så varken golv eller tak är väl rakt 🙄 slutade med att vi stoppade ett par golvbitar under ett hjul på sybordet 🙈😂 men tror jag fick det bra till 99%! Har bara provat den med ett face ask mönster, men det funkade bra! Och bilden är tillräckligt stor för att ett framstycke/bakstycke av linne i lite längre modell får plats utan scroll 👌 kan ta bild och posta. Kan rekommendera projektor, men inte det billiga universal stödet 🙄
 
Det har jag gjort 😁 fick upp den igår! Vi hade lite problem att kalibrera, gammalt hus så varken golv eller tak är väl rakt 🙄 slutade med att vi stoppade ett par golvbitar under ett hjul på sybordet 🙈😂 men tror jag fick det bra till 99%! Har bara provat den med ett face ask mönster, men det funkade bra! Och bilden är tillräckligt stor för att ett framstycke/bakstycke av linne i lite längre modell får plats utan scroll 👌 kan ta bild och posta. Kan rekommendera projektor, men inte det billiga universal stödet 🙄

Tack! Jag tror jag ska investera i en :)
 
Har påbörjat ett "litet" syprojekt, nämligen att sy "Det perfekta vintertäcket" till hundarna. Grejen är att mina är så knasigt byggda att inga täcken i butiker passar bra. Det finns internetbutik som inriktat sig på täcken till just mina hundars kroppstyp, men de täckena är så dyra att jag anser att de ska vara perfekta för det priset, och inget av deras täcken är helt perfekta. Så, nu ska jag lära mig göra eget :D

Jag har sytt en del innan, hundselar, enklare hundkläder i fleece osv. Killen jag träffar har en mor som är mycket(!) duktig på att sy och hon hjälper till, så även om hon inte har någon som helst erfarenhet av just hundkläder ska det nog kunna bli något bra av det här.

Planen är regntätt tyg ytterst, varm fodring och sedan något mjukt luddigt på insidan.

178000478_1966112786870425_3573072183276108575_n.jpg


Såhär såg det ut när vi började göra mönster idag :D

Som insida på täcket vill jag ha något i den här stilen (fast annan färg...)
910246_pack_sp.jpg


Vad som ska vara ytterst är oklart än så länge. Jag har skrivit till en butik som säljer tyger till bland annat friluftskläder för att fråga lite om några av deras tyger, ett problem med de regntyger som finns i många tygaffärer annars är att det sällan står om tygerna är vattentäta eller bara vattenavvisande... Sitter någon inne på kanonbra tips får ni gärna hojta till! Vill att täcket ska klara timmeslånga långpromenader när det snöar och åtminstone 20 min promenad i regn utan att det är så genomblött att det måste torka ett halvt dygn för att vara användbart igen.
Bävernylon syr man barnoveraller i och jackor syr man ofta i softshell.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
556
· Visningar
27 606
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
863
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
285
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
515
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp