Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni som gör egna, använder ni bandkantare för att sätta fast dem sen? Börjat fundera på om jag ska skaffa en ändå :angel: Har hittat en sida som både säljer och har rätt grundliga instruktioner. Hur svårt är det att komma igång med det?
Jag har inte bandkantare, jag muddar oftast. Men om jag syr fast kantband så overlockar jag räta mot räta och sedan viker jag bara runt kantbandet och syr fast det med sicksack eller tvillingnål.
 
Gissar att du har både tre- och fyraviks-varianten? Men ska man mest sy i trikå så förstår jag det som att det är en trevik-bandkantare man ska ha?
Jag har bara en 3 viks :) 4 viks passar bäst om man gör filtar till exempel, då blir det lika på båda sidor.
 
Alltså jag är nog lite kär i min projektor!
IMG_20210430_211938.jpg
 
Jag kanske provar att göra någon liknande men med lite högre urringning 😊 Jag måste bara få tummen ur att olja min maskin och hoppas på att det hjälper mot dens tjurighet. Har minst tio projekt som ligger och väntar på att bli sytt
Ja du får testa! :)
 
Jag lovar på heder och samvete att min maskin ska få åka på service och sen få vila. I minst tre månader!

Jag behöver en paus efter 11 klänningar, en väst och en kavaj till dotterns konståkningen.
 

Bifogade filer

  • 31DD14C7-AA9F-4525-92F3-3E26D763E522.jpeg
    31DD14C7-AA9F-4525-92F3-3E26D763E522.jpeg
    291,8 KB · Visningar: 55
8F7CE84E-727F-4C31-81B8-7BBF60BCD4F5.jpeg

blev två par babybyxor igår :)

Testade även idag (på en ny body) att kanta med annat än kantband och det gick mycket bättre än jag trodde, även utan bandkantare :) Tror dock jag får investera i en sådan och en rullkniv om jag ska fortsätta sy i detta tempot 😅
 
@Trott nu kommer jag och tjatar igen. Jag vill verkligen ha en projektor :D
Vad har du för en? Det finns ju miljoner olika varianter, hur sjutton ska man välja?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
556
· Visningar
27 614
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
864
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
285
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
515
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp