Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni som (hobby-)syr mycket, gör ni egna kantband eller köper ni? Syr en hel del med kantband nu och är inte sugen på att göra egna, men hade gärna köpt lite billigare än det kostar på lokala sy-affären. Tips om webbutiker där man kan köpa hela rullar till bra pris? (Vill ha med strech) :)
 
Ni som (hobby-)syr mycket, gör ni egna kantband eller köper ni? Syr en hel del med kantband nu och är inte sugen på att göra egna, men hade gärna köpt lite billigare än det kostar på lokala sy-affären. Tips om webbutiker där man kan köpa hela rullar till bra pris? (Vill ha med strech) :)
De gånger jag använt kantband i trikå har jag klippt dom ur tyget jag använt till plagget. Jag vill oftast ha en så osynlig kant som möjligt.
 
Ni som (hobby-)syr mycket, gör ni egna kantband eller köper ni? Syr en hel del med kantband nu och är inte sugen på att göra egna, men hade gärna köpt lite billigare än det kostar på lokala sy-affären. Tips om webbutiker där man kan köpa hela rullar till bra pris? (Vill ha med strech) :)
Jag är lat, så jag köper. Ofta av kantbandskungen
 
Ni som (hobby-)syr mycket, gör ni egna kantband eller köper ni? Syr en hel del med kantband nu och är inte sugen på att göra egna, men hade gärna köpt lite billigare än det kostar på lokala sy-affären. Tips om webbutiker där man kan köpa hela rullar till bra pris? (Vill ha med strech) :)
Jag gör egna kantband av mudd. Men då använder jag mycket och I många olika färger.
 
Ni som (hobby-)syr mycket, gör ni egna kantband eller köper ni? Syr en hel del med kantband nu och är inte sugen på att göra egna, men hade gärna köpt lite billigare än det kostar på lokala sy-affären. Tips om webbutiker där man kan köpa hela rullar till bra pris? (Vill ha med strech) :)
Jag gör egna ☺️
 
Nej det gör man inte på kantband av mudd/trikå. Det är om du gör snedslå av bomullstyg (vävt) man behöver stryka och greja :)
Tack! Blir det inte risk för fransning om när man syr fast den så då? (Har ingen bandkantate, och har aldrig förstått var det innebär heller 🙈)
 
Gjort klart två klänningar som legat länge där jag bara behövde bandkanta 🙄
IMG_20210429_123637.jpg
 
De gånger jag använt kantband i trikå har jag klippt dom ur tyget jag använt till plagget. Jag vill oftast ha en så osynlig kant som möjligt.

Jag gör egna kantband av mudd. Men då använder jag mycket och I många olika färger.

Ni som gör egna, använder ni bandkantare för att sätta fast dem sen? Börjat fundera på om jag ska skaffa en ändå :angel: Har hittat en sida som både säljer och har rätt grundliga instruktioner. Hur svårt är det att komma igång med det?
 
Ni som gör egna, använder ni bandkantare för att sätta fast dem sen? Börjat fundera på om jag ska skaffa en ändå :angel: Har hittat en sida som både säljer och har rätt grundliga instruktioner. Hur svårt är det att komma igång med det?
Jag använder bandkantare :) det är himla smidigt att använda.
 
Ni som gör egna, använder ni bandkantare för att sätta fast dem sen? Börjat fundera på om jag ska skaffa en ändå :angel: Har hittat en sida som både säljer och har rätt grundliga instruktioner. Hur svårt är det att komma igång med det?

Jag tycker inte det var så svårt. Bara man tar det lugnt så är det rent av enkelt med bandkantare. Det svåraste tycker jag är att få den att sitta still.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
556
· Visningar
27 606
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
863
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
285
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
515
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp