Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ååh lyllos! Lusefine säljer vintagetyg, vet att det finns fler men kan för mitt liv inte minnas vad dom heter :/Jag har kommit över en massa 50- och 60-talsmönster. Underbart! Men nu behöver jag tyg som matchar. Var hittar man vintagetyger? Vävda, inte trikå.
Jag rajdar second hand affärer och hittar lite grann (och mycket annat förstås) men inte i de längder jag behöver..
Ååh lyllos! Lusefine säljer vintagetyg, vet att det finns fler men kan för mitt liv inte minnas vad dom heter :/
@sthu vintage in my heart har en del i vävt.
Ah, trodde dom hade mer.Mjo typ fem sorter eller nåtDeras trikå är jättefin men jag fastnade inte riktigt för de vävda tygerna..
Lite så jag tänker också...
Funderade mest på färgval till kviltningstråden om man har en filt i många olika kulörer.
Jag hade nog gått efter den färg som är mest förekommande i tygerna, exempelvis om du har mest blåa rutor, då hade jag tagit en blå trådLite så jag tänker också...
Funderade mest på färgval till kviltningstråden om man har en filt i många olika kulörer.
Shit, och jag har alltid tänkt att det är jättesvårt. Man måste sy exakt rakt (eller exakt enligt linje) jättelångt och inget får dra sig det minsta för det kommer att se helpuckat ut.
Därför har jag aldrig en vågat prova.![]()
Äsch, nu ska du inte vara sån!Klart det är lite klurigt, men jag tänker att det finns crazy quilt av en anledning
![]()
Fast nu var det ju ingen crazy quilt hon visade direkt. Jag är i hemlighet jättesugen på att prova, men fegar konstant ur.![]()