Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade bra pris på overlocktråd på tyg.se och helt plötsligt låg det 5olika färger i kundkorgarna plus 5nya tyger:confused: Måste seriöst ta tag i mitt shoppingbeteende:o
 
Hittade bra pris på overlocktråd på tyg.se och helt plötsligt låg det 5olika färger i kundkorgarna plus 5nya tyger:confused: Måste seriöst ta tag i mitt shoppingbeteende:o
Att tänka på hos tyg.se att många är missnöjda med långa leveranstider, att tyger är restade utan att man får meddelande om det och därför hålls hela beställningen, dom kan vara snåla när dom klipper, vilket innebär att räknar du med att det går åt 1 meter tyg och köper det, så kan det krympa såpass att du står där med 92 cm bara (dom klipper på centimetern i princip, ibland en två cm kortare..), svåra att få tag på ibland också.
 
Att tänka på hos tyg.se att många är missnöjda med långa leveranstider, att tyger är restade utan att man får meddelande om det och därför hålls hela beställningen, dom kan vara snåla när dom klipper, vilket innebär att räknar du med att det går åt 1 meter tyg och köper det, så kan det krympa såpass att du står där med 92 cm bara (dom klipper på centimetern i princip, ibland en två cm kortare..), svåra att få tag på ibland också.
Jag har beställt där flera ggr och varit nöjd så jag hoppas jag blir det nu också:) Men ska tänka på det i framtiden:up:
 
Jag har också beställt mycket från tyg.se och visst har leveranserna strulat lite men på hela taget är jag nöjd. Klart det tar lite tid, de skickar ju från Tyskland. Men jag tycker ändå det är värt det. Ibland har de grejer och tyger som inte finns till motsvarande pris i Sverige.
 
Jag har också beställt mycket från tyg.se och visst har leveranserna strulat lite men på hela taget är jag nöjd. Klart det tar lite tid, de skickar ju från Tyskland. Men jag tycker ändå det är värt det. Ibland har de grejer och tyger som inte finns till motsvarande pris i Sverige.
Jag har fått varorna inom 1v varje gång så jag kan inte klaga.
 
3BA46D45-8BE8-48F0-90A2-150027A31792.jpeg
En variant på relaxed från ottobre men med sidofickor och större halsringning och ett skärp.
 
Fick ett ryck och sydde ett par byxor till stora sonen i eftermiddag, fick testat bandkantaren jag köpte för nån månad sedan men inte ens packat upp, lite klurigt innan jag kom på var jag skulle placera den på symaskinen för att få det till att löpa fint, sen gick det bra!
Mönster på byxorna ifrån hallonsmula:)
Tyg och mudd ifrån Netto.
9C1D5146-07B1-4D67-B236-2DFDFEC01519.jpeg
 
Behöver jag lädernål för att sy i konstläder? Det gör jag va?

Det är tunnt konstläder, fast jag ska förmodligen sy dubbla lager på sina ställen.
 
Det beror väl på hur tjockt det är, jeansnål har jag alltid använt när jag sytt tjockare tyger.

Det är inte särskilt tjockt. Konstlädret är kanske 1 mm tjockt. Tänker mer på om universalnål sliter sönder materialet på något sätt, lädernålar har ju lite annan form och så tänker jag. Maskinen jobbar sig igenom det utan problem.
 
Det är inte särskilt tjockt. Konstlädret är kanske 1 mm tjockt. Tänker mer på om universalnål sliter sönder materialet på något sätt, lädernålar har ju lite annan form och så tänker jag. Maskinen jobbar sig igenom det utan problem.
Prova dej fram, har du nån spillbit att testa på? Tänker att en superspetsig nål måste vara det som gör finast/minsta åverkan.
 
DC5BE58B-84DB-4A78-A4CB-FABB535E0FF4.png

It me! :D vet inte om jag är mest självkritisk eller förtjust över att den ser ut precis som jag :laugh: provade betan för ett år sen och var väl nöjd, tillräckligt likt för att jag skulle köpa den men egentligen var det alldeles för mjuka kurvor för att vara sådär riktigt perfekt. Nya versionen är fan spot on, knotig och kantig som jag är :D här ska skissas!
 
Visa bifogad fil 25315
It me! :D vet inte om jag är mest självkritisk eller förtjust över att den ser ut precis som jag :laugh: provade betan för ett år sen och var väl nöjd, tillräckligt likt för att jag skulle köpa den men egentligen var det alldeles för mjuka kurvor för att vara sådär riktigt perfekt. Nya versionen är fan spot on, knotig och kantig som jag är :D här ska skissas!
Alltså förlåt, men du ser ut att ha gigantiska bröst :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
24 25 26
Svar
511
· Visningar
25 387
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
778
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
233
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
501
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp