Och jag är tvärt om, klänningar för vävt tyg känns som städrockar![]()
Haha
Jag pinterestar efter mönster. Går trögt. Hittar inget som känns rätt (jag är kräsen!).
Gillar made by runis Fairy godmother skarpt så det lutar åt att det blir en sån till.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och jag är tvärt om, klänningar för vävt tyg känns som städrockar![]()
Kanske tråden som var dålig. Någon gång har jag lyckats trämaskinen så den klippte av tråden efter ett par stygn då lärde jag mig att dra tråden under foten innan jag började.Konstiga symaskin. Nu funkade den igen, utan att jag gjort nånting. Mysko!
Jo men det kan ju varit en bit på den som var dålig, det är ju så ibland.@monster1 fast jag kör ju med samma tråd nu som när den krånglade? Den kanske bara var lite trött![]()
Jo men det kan ju varit en bit på den som var dålig, det är ju så ibland.
är den till salu? Mina valpar skulle älska denEn snabbsydd liten gris
Visa bifogad fil 26172
är den till salu? Mina valpar skulle älska den
Jag köper främst mönster av Runi (made by Runi), eller omg bananas (men hon har inte så mycket att välja på som Runi).Vart köper ni era mönster? Efter att ha blivit sjukt besviken på passformen och materialet på ett par toppar jag beställt hem så har jag tänkt att jag ska börja sy igen. Har dock bara sytt 1700tals kostymer innan, så har ingen aning om vart man kan hitta trevliga och bra mönster att följa.![]()
Var har du fått mönster till dem ifrån? Ser ut som du fått himla bra passform. Har liksom aldrig tänkt att man kan sy sockar själv, de är ju rundstickade när man köper. Vad använder du för söm? Och vilken typ av mudd?Tjoho sockar!
Visa bifogad fil 26368
Var har du fått mönster till dem ifrån? Ser ut som du fått himla bra passform. Har liksom aldrig tänkt att man kan sy sockar själv, de är ju rundstickade när man köper. Vad använder du för söm? Och vilken typ av mudd?
Funkar nog inte med sömmarna på min vanliga maskin. Ligger inte riktigt på priolistan i min ekonomi att investera i nytt.Mönstret är från sewing heart design. Mudden hittade jag på second hand
Sydda med flatlocksöm på overlocken. Tog lite tid innan jag fick till det. Men de blev bra och är supersköna!