Sytråden 2

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare pudsey
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 016
  • Visningar Visningar 142 697
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fått en idé! Eller ja, jag har många idéer men den här är genomförbar.
Ni vet allt det där böset som blir när man overlockar och småspill från när man klipper mönster?
Visa bifogad fil 29218
Jag ska sy en puff! Och fylla med böset! Puffen ska sys av 10x10 cm stora lappar (stuvar så klart).
Nu är frågan, hur ska den vara formad? Hur stor? Har sett nån variant som är som en påse, det vore ju smidigt.

Och den största frågan av alla: vad sjutton ska jag ha den till? :rofl:
En sittpuff till vardagsrummet eller uteplats kanske? Eller en gigantisk nåldyna?

Älskar att du inte dömer ut min idé som helgalen :D

Idén har utvecklats lite. Kattsäng! Tuva, min största katt, sover nästan alltid i min stuvhög på golvet, så kanske skulle en säng gå hem där.
Haha, jag tyckte det var en fullt rimlig idé! Synd att slänga om man kan använda det. Kattsäng var ju smart. Hoppas bara Tuva tycker att sängen är lika bra som stuvhögen ;)
(Mina katter hade nog hellre lagt sig på stuvhögen för dom vet att det stör mig..)

Haha, jag tyckte det var en fullt rimlig idé! Synd att slänga om man kan använda det. Kattsäng var ju smart. Hoppas bara Tuva tycker att sängen är lika bra som stuvhögen ;)
(Mina katter hade nog hellre lagt sig på stuvhögen för dom vet att det stör mig..)

Jag tyckte hon blängde lite illa på mig när jag började rota i hennes stuvhög.. :D
Har hittat några lovande sängmodeller nu så ikväll börjar jag sy ihop rutor!

Syskonmatchning i magiskt tyg!
IMG_20190505_172547_126.webp

Jag blev sugen på att sy träningsshorts och sporttoppar då jag så sällan hittar såna modeller jag vill ha. Är det svårt att sy i sånt träningstrikåmaterial? Behöver man något särskilt? Jag har en gammal Singer från typ 80-talet och syr mest enklare heminredning som kuddfodral och gardiner och annars har jag mest ägnat mig åt att laga hästtäcken. Kläder har jag inte sytt sen grundskolan :nailbiting:

Älskar att du inte dömer ut min idé som helgalen :D

Idén har utvecklats lite. Kattsäng! Tuva, min största katt, sover nästan alltid i min stuvhög på golvet, så kanske skulle en säng gå hem där.
Jag tänkte säga att det låter som en perfekt slöarmöbel till balkong eller altan 😁

Men det går nog snabbt att spara ihop skräp till två!

Jag blev sugen på att sy träningsshorts och sporttoppar då jag så sällan hittar såna modeller jag vill ha. Är det svårt att sy i sånt träningstrikåmaterial? Behöver man något särskilt? Jag har en gammal Singer från typ 80-talet och syr mest enklare heminredning som kuddfodral och gardiner och annars har jag mest ägnat mig åt att laga hästtäcken. Kläder har jag inte sytt sen grundskolan :nailbiting:
Jag har aldrig sytt i sånt material men det du behöver är en stretchig söm. Det finns på min husqvarna från 70-talet så in maskin borde klara det. Antingen en som ser ut ungefär så här //_//_//_//, eller så borde vanlig zickzack funka.

Tips är att ohlssons tyger brukar ha den typen av material i sina stuvlådor (i alla fall Här) så då kan du få tag på lite billigare bitar att testa med!

Jag har aldrig sytt i sånt material men det du behöver är en stretchig söm. Det finns på min husqvarna från 70-talet så in maskin borde klara det. Antingen en som ser ut ungefär så här //_//_//_//, eller så borde vanlig zickzack funka.

Tips är att ohlssons tyger brukar ha den typen av material i sina stuvlådor (i alla fall Här) så då kan du få tag på lite billigare bitar att testa med!
Tack för tipset! Har en i närheten av jobbet som jag ska kika in. Lyckades hitta en manual och förutom vanlig sick-sack så verkar den ha tre olika stygn för stretch av olika varianter. Någon overedge stretch Stitch som kanske är lämpligt för sånt här..

Efter x antal timmar och x antal modifieringar så har jag ett par megahöga shorts med hästar på :bump: fickorna har grönt tyg på insidan vilket blev en lite fräsig kontrast (för tyget räckte inte..)

Har beställt senapsgult ribbstickat tyg som ska bli en figurnära t-shirt. Misstänker att det kommer bli en vägvinnande kombo! Jag hade varit coolast i stan för en sådär 60-70 år sen :D:angel:

29264

Efter x antal timmar och x antal modifieringar så har jag ett par megahöga shorts med hästar på :bump: fickorna har grönt tyg på insidan vilket blev en lite fräsig kontrast (för tyget räckte inte..)

Har beställt senapsgult ribbstickat tyg som ska bli en figurnära t-shirt. Misstänker att det kommer bli en vägvinnande kombo! Jag hade varit coolast i stan för en sådär 60-70 år sen :D:angel:

Visa bifogad fil 29264

Jättefina! :love: Man får beställa av dig sen. ;)

Ska sy en klänning som enligt beskrivning kräver 3,80 meter tyg. Har snart gjort åt fem och då är halva kjolen kvar att klippa ut.. Klippte fel två gånger :banghead: bara hoppas att sista kjolvåden får plats.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Det finns redan trådar för de som syr, målar och lite annat men inte för allt och man kan ju inte gärna visa upp ett par åror man gjort...
Svar
2
· Visningar
240
Senast: Blyger
·
Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna... 16 17 18
Svar
354
· Visningar
24 662
Senast: Reville
·
Hemmet Som rubriken lyder, måste köpa ny men det finns för mycket att välja på 😅 Finns det några egenskaper som ni inte vill vara utan, eller...
Svar
9
· Visningar
347
Senast: Happimess
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart 2
Svar
21
· Visningar
819
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka