Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20190808_173146_375.jpg
 
34899


Mer underkläder! Jag börjar få ordning på det hela känner jag. Tog en storlek mindre på dessa samt tog bort en del i ryggen då de har väldigt höga bak (eller så är det pga min obefintliga rumpa) och det blev mycket bättre. Cross fronten blev inte riktigt i mitten såg jag när jag var klar, men men. Tänkte börja kolla efter tyg till mina polekläder nu för jag känner att jag vågar försöka mig på det.
 
Jag har typ två miljoner mönster. Köpte precis några till. När ska jag hinna sy allt? :arghh:
Har dessutom mest vävda tyger, och mönstren jag köpt är för trikå. Men jag tänker hålla mitt köpstopp tills lagret minskat. Jag har en Malm-byrå med fem lådor, tre stora plastbackar och två garderober fulla. Plus allt som ligger ovanpå backarna och på golvet :angel: Slängde en stor påse med UFO och småstuvar som aldrig kommer bli annat än skräp ändå. Det gav en ledig hylla i garderoben att trycka in ännu mer stuvar som skulle kunna bli något i framtiden.

Och än en gång. Du som tipsade om Ellie and Mac. Jag hoppas du skäms :mad: Det har ökat min mönstersamling med tio mönster, och inte tio små mönster! Nehej då, det är stora jackor och klänningar som kräver flera meter tyg, helst i matchande färg och kvalitet. Har jag matchande tyger i min samling? Tveksamt.
 
Jag jagar efter siden! Vill gärna köpa en massa taft. Men det är ju sjukt svårt att hitta något här i Sverige. :(
 
Tips på mönster? Inser att jag har en hel del bomullsjersey (heter det så?? typ trikåbomull men utan stretch) i mondre bitar som jag kan öva med.

Jag har Ladies undies från sewingheartdesign. Jag gillar det men vet att tex @Trott föredrar nåt annat mönster (men vilket har jag glömt :o)
 
Tips på mönster? Inser att jag har en hel del bomullsjersey (heter det så?? typ trikåbomull men utan stretch) i mondre bitar som jag kan öva med.
Jag har köpt mönster av fagert, designer är Ohlulu. Sen har jag ett mönster som är från ett par gamla trotjänare som jag klippte sönder.
 
Tips på mönster? Inser att jag har en hel del bomullsjersey (heter det så?? typ trikåbomull men utan stretch) i mondre bitar som jag kan öva med.
Jag kör enbart på omgbananas Hipsters. Har provat hipster trosa från Sewing heart men dom passade inte mig, för "korta" i grenen (eller så har jag bara för stort arsle 😂). Tänk på att om ditt tyg är utan stretch så kan du inte prova dom, det behöver helst vara fyrvägsstretch (vanlig trikå) för att trosor ska sitta bra :)
 
Jag ska sy in ett resår i nederkanten på ett par polyesterbyxor, då de är för fladdriga och trasslar in sig i mina fötter. Har en synål, polyestertråd och resårband, men stötte genast på patrull eftersom jag inte kan lista ut hur man ska gå tillväga. Jag har mätt ut resårbandet och tänkte sy runt, funderar på ifall det är bättre att sy som en kanal och sedan trä innresårbandet och knyta ihop i efterhand, så det är liksom löst därinne.

Tips? Tyget är svårhanterligt och tunt. Äger ingen symaskin. Den lilla ringen är storleken på resåret, man ser på bilden hur vida benen är. (Byxorna har fransat sig så vågar inte tvätta dem innan jag har lagat dem.)

IMG_20190817_085752.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
27 28 29
Svar
560
· Visningar
27 886
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
882
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
294
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
526
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp