Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här ska på något sätt bli en jacka.
IMG_20190802_182428.jpg

Nu ska jag testa storleken i lakansväv.
 
Börjat leta fram lämpliga tyger till jackan.
Hittade den här kombinationen men är tveksam..
15647705331883583079609697041799.jpg
Om jag tar den, vilket ska vara överst och vilket ska vara underst?
Jackan ska se ut så här
 
Vad använder du mest? Jag syr hellre klänning än kjol, bara för att jag hellre använder klänning än kjol 😊 Det finns enkla klänningsmönster med riktigt fina klänningar, bl.a. från OMG Banana 👍

Jag använder klänning och kjol kanske 50/50? :)
Kan man bara rita av en klänning man har idag eller måste det vara pappersmönster?
 
Jag använder klänning och kjol kanske 50/50? :)
Kan man bara rita av en klänning man har idag eller måste det vara pappersmönster?

Jo visst kan man rita av. Hur enkelt det är beror på klänningen. Det kan vara lite klurigt med insnitt och så där tycker jag.
 
Jag använder klänning och kjol kanske 50/50? :)
Kan man bara rita av en klänning man har idag eller måste det vara pappersmönster?
Jag har aldrig provat, men det finns såklart de som kan 👍om klänningen är väldigt enkelt skuren borde det inte vara omöjligt. Jag har faktiskt en klänning jag skulle vilja ha fler av, kanske ska prova med den!
 
Men klantskalle! Jag håller på att klippa ut foder till jackan. La ut alla delar och tyget räckte precis.

Trodde jag.
Jag glömde visst att jag har två armar.. :meh:
Så nu får jag väl göra ärmarna i ett annat tyg än resten av fodret. Det är väl inte hela världen, det är ju insidan ändå.
 
Går det bra att smyga in en liten fråga här till er sykunniga om vilken symaskin som skulle kunna passa om man vill sy typ något hundtäcke (flera lager fleece/tjockare tyg) samt lite enklare kläder i mindre kvantitet? Gärna inte jättedyr :)
 
Har gjort klar tunika/topp påbörjad på semestern, är nöjd med att den inte blev liggande till nästa års semester 👍😄

Superskönt mjukt tyg, ingen aning om material som vanligt...hade gärna gjort en klänning men hade inte tillräckligt med tyg för det. Enligt mönster och urklipp var den v-ringad men så blev det inte när jag sydde 😂

20190803_215736.jpg
 
Går det bra att smyga in en liten fråga här till er sykunniga om vilken symaskin som skulle kunna passa om man vill sy typ något hundtäcke (flera lager fleece/tjockare tyg) samt lite enklare kläder i mindre kvantitet? Gärna inte jättedyr :)
Dollarstore o även Lidl har en Singer för under 1000 lappen ny.Funkar utmärkt.
 
Ni som syr Barn/bebisbyxor i tråden - villa mönster använder ni? Tänkte försöka mig på det som nästa projekt men det är ju en mönster-djungel :o :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
556
· Visningar
27 644
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
873
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
287
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
515
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp