Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Halvvägs!
IMG_20190804_153631.jpg

Nu ska jag klippa ut och sy yttertyget.
 
34375


Tror dock att vecken ska vara mer som dom till vänster men vetefan om jag gillar det bättre 🤔 står bara ”pleat” på mönstret och strecken är inte lika långa, så kan inte riktigt bara fösa ihop dom, tror jag? 😅
 
Tvekade lite på tygval så byxorna får vänta till imorn. Högg in på Decades of Style 1940’s Dorothy Lara som varit utklippt i evigheter i stället :) har varit sugen på att sy i flera veckor och det var så jädra skönt att bara skita i alla måsten och i stickningen och att äta och bara SY idag(och imorn):bump:

34384


Är dragkedja, fållar, och foder kvar :)
 
Jag behöver köpa en symaskin! Men vad för slags maskin bör jag köpa? Syr historiska dräkter men använder typ bara vanlig rak söm och sicksacksöm. Bör kunna sy igenom ett par lager med tjockt tyg. Har ingen användning av dekorsömmar. Men vill väl ha något dom är av bra kvalité som inte går sönder direkt.
 
Jag behöver köpa en symaskin! Men vad för slags maskin bör jag köpa? Syr historiska dräkter men använder typ bara vanlig rak söm och sicksacksöm. Bör kunna sy igenom ett par lager med tjockt tyg. Har ingen användning av dekorsömmar. Men vill väl ha något dom är av bra kvalité som inte går sönder direkt.
Begagnad Husqvarna/ev annat märke av äldre modell. Alltså dom äldre "på riktigt" och inte dom som är yngre än 15 år typ 😂
 
Jag behöver köpa en symaskin! Men vad för slags maskin bör jag köpa? Syr historiska dräkter men använder typ bara vanlig rak söm och sicksacksöm. Bör kunna sy igenom ett par lager med tjockt tyg. Har ingen användning av dekorsömmar. Men vill väl ha något dom är av bra kvalité som inte går sönder direkt.
Jag har en uråldrig bernina den har bara raksöm och sicksack och verkar harva igenom det mesta. Jag hade kollat på begagnat marknaden.
 
Ååh vad svårt det är att köpa knappar! Hittar ingenting som verkar bra.. Har varit lättare om jag visste vad jag var ute efter, men jag kör på devisen "jag vet när jag ser".
 
Semester = tid att sy. Så mina första underkläder är klara. Jag har inte sytt efter mönster sen jag var 14 och gick i skolan och det där med passform har aldrig varit min starka sida och jag har aldrig sytt i stretchtyg. Så jag är rätt nöjd! Gjorde de mest för att kolla mönstret och storlek då jag vill sy pole dance kläder sen och det finns väl ett par grejer att ändra på för framtiden. Trosorna är i största laget, så funderar på att ta in de i sidorna, men då blir det en sömn till i midjebandet så har inte bestämt mig ännu. Tror dock det blir lagom till träningskläderna sen eftersom jag då har trosor under och det är bättre tyg.
 

Bifogade filer

  • 52D93996-41C9-425A-AB0B-61B5E95B7941.jpeg
    52D93996-41C9-425A-AB0B-61B5E95B7941.jpeg
    431,2 KB · Visningar: 114
Har ingen tillräckligt lång dragkedja till klänningen, så bestämde mig för hyskor och hakar. Satte fem par och var SÅ nöjd med att vara klar. Provade den, och den passar, men sidan med hakarna var ungefär lika täckande som ett par nätstrumpbyxor :laugh: Bara att trä nålj¤%#& igen då :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
556
· Visningar
27 614
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
864
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
285
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
515
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp