Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@farin fräna! Förstår att de blev glada.

Jag tyckte jag var smart och ritade av klänning i en storlek för stort. Ändå var axlar och ärmar på tok för smala.. Jag är för bredaxlad för mitt eget bästa. Bara att sprätta. Igen. Så går det.
Du får börja mäta mönstret mer noga så du slipper sånt. Vet man att just ryggen/axlarna är bredare än "normalt" så behöver man ju oftast justera alla mönster där :)
 
Men är jag klantig eller!
Nu glömde jag fodret i ärmarna.. tyget är lite genomskinligt, speciellt i vissa ljus, så jag ville ha lite foder. Jaja, det kanske blir snyggt med lite tunnare ärmar ändå?
Upptäckte dessutom att jag inte sytt ihop hela kjolen ordentligt. Missat nästan en decimeter vid dragkedjan. Jag kan inte varit riktigt vaken på sista tiden.
 
Jag har sytt en tunika till Svärmor. Mönstret är Esme tunic från Lotta Jansdotters bok Everyday style.
IMG_4216.JPG
 
Nej, nu får det vara nog.
IMG_20191226_115849.jpg


Som vanligt i desperat behov av pressning. Och snörningen hamnade för lågt. Men jag orkar inte göra om en gång till :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
24 25 26
Svar
510
· Visningar
25 325
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
772
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
233
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
501
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp