Bukefalos 28 år!

Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20220204_162816997~2.jpg

Nu har jag gjort ett test. Eftersom jag gjorde om mönstret, missade jag att jag inte kunde följa beskrivningen helt, så jag fick improvisera lite. Vet inte om jag vågar göra den i "fintyget" dock 🙈 Kanske måste göra något mer test utan utan luva. Vet inte riktigt om jag tyckte om hur den blev 🤔
 
@Therese1988 Tycker att den där blev snygg, gillar färgerna också!
Om du är osäker på huva så kanske en bred polokrage skulle funka? Jag tycker liksom att enhörningarna skulle göra sig så bra på en myströja 🥰 (Åter igen, jag kan inte sy mer än att laga grejer hjälpligt, krage kanske är ännu krångligare än huva)

Typ såhär ungefär https://www.dunken.se/images/zoom/sweatshirt-hog-krage-dam.jpg
Tack, jag gillar själva tröjan, men var mer tveksam till just luvan. Får se om jag kanske har en krage från ett annat mönster som jag kan kombinera med den här. Annars testar jag nog att sy en med mudd i halsen istället. 😊
 
Skulle göra en Doris kjol till mig. Jag har en hel låda full med mudd, men inte en enda bit som matchar tyget och är tillräckligt stor. Så Doris hamnar i malpåse tills jag fått tag i mer mudd. Tycker det är så svårt att köpa via nätet, man vet inte hur färgåtergivningen är alla gånger. Finns ingen i närheten som säljer mudd heller vad jag vet. Faaan. Suck. Jag som ville ha en ny kjol. Skulle kunna köpa svart men det är så.. Tråkigt. Lutar åt att det får bli lite tråkigt.
 
och en barrett bralette som legat ett tag utan att få på resår och axelband. Sydde ett linne i viscosejersy med men det blev inte så bra, jag får inte till kantbandssömnad utan att det sträcker sig. Får se om jag orkar göra om.

tempImageGwDTD3.jpg
 
Jag vill till Gittes! Det ligger inte ens en halvtimme härifrån men jag undviker in i det längsta att åka dit för det har jag inte råd med 🤣🤣
 
Fick frågan att sy lite barntrosor. Någon som har ett bra (gärna gratis) mönster att dela med sig av? Inte sytt trosor tidigare, men har lite stuvar att öva på 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
859
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
959
Senast: Queen
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 480
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp