Bukefalos 28 år!

Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Doris kjol färdig. Mycket bekväm!
IMG_20220206_151915__01.jpg
 
Mitt nuvarande projekt. Vet inte vad jag tycker. Det är ab-lyster i pärlorna som inte syns på bilden men det är ändå inte den där WOW-känslan jag vill ha. Hade det inte varit för att strasskedjor inte håller i längden så hade jag hellre haft det. Strass går också såååå mycket fortare att sy för där behöver jag bara sy på och inte först väva ihop allting som med pärlorna
F4473501-D5B9-4DB0-88DF-5A0B77983324.jpeg
 
Jag hamnade i ett perfektionistdilemma. Jag syr en t-shirt av enhörningstyget med regnbågsränder och fick välja mellan att ha en hel enhörning på varje ärm eller mönsterpassa ränderna. Valet föll tillslut på enhörning. Får försöka leva med att ränderna inte går ihop 😬🥺
 
Kan tillägga att mönsterpassningen på sidorna blev kanon! 🥳
Hade det funnits kvar av de matchande regnbågsränderna utan enhörningar, hade jag köpt det. Tyvärr var det tyget slutsålt när jag beställde. Annars kunde jag fått till ränderna utan att behöva tänka på styckmördade enhörningar.
 
IMG_20220210_112239704.jpg

Färdig! 🌈🦄
Det blev en Windward violet top från MW Patterns.
Det är helt hopplöst att försöka fota en tröja på sig själv. Försökte med självutlösaren, men det blev inte bra det heller. 😅
Jag lyckas bara lägga in en bild i taget, så det får bli ett inlägg till för att visa hur färgerna ser ut i bättre ljus.
 
Läste om koreansk lappteknik, pojagi. Blir sugen på att testa. Kanske sy nya gardiner till syrummet. Det blir ju ingen avigsida som måste täckas. Frågan är om jag har tålamod nog.
 
@em-pirre för några veckor sedan hade du kunnat få skicka hit lite snö, men nu vill jag ha vår istället. Jag använder inte min hårtork så mycket. Ska jag skicka den så du kan gå ut och smälta snö?
 
Jag har testat ett nytt mönster. Stoff och stils collagetröja. Det är inte så stor skillnad på mudd och tyg som bilden visar pga svårt att få med rätt nyans på själva tröjan. 🤔
Men men, den är bara ett test och därmed inte hela världen om det inte är helt perfekt. Jag älskar modellen och den var mycket skönare än hoodien jag provade att göra förra veckan. Det blåa enhörningstyget vill helt klart bli en sån här tröja!
IMG_20220214_154456950~2.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
856
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
929
Senast: Queen
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 379
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
835

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp