Bukefalos 28 år!

Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vispade ihop en kjol.
IMG_20220215_081344.jpg

Ångrar att jag inte satte hällor på, men det funkar ändå.
 
Min overlock är dum! 😭 Den har börjat bråka och gör hoppstygn ibland och har av ena nåltråden, alternativt får den att hoppa ur nålen. Jag har en billig maskin, så jag är inte förvånad. Bara less. Den skötte sig i dryg 2 år iaf! Kanske dags att önska mig en ny i födelsedagspresent?
Just nu blev jag sur på den då jag höll på med det sista på den blåa enhörningströjan men den bråkade för mycket så jag gav upp. :cautious:

(Den fick nyss nya nålar och är korrekt trädd och tråden är ordentligt "tandtrådad" ner mellan brickorna)
 
Min overlock är dum! 😭 Den har börjat bråka och gör hoppstygn ibland och har av ena nåltråden, alternativt får den att hoppa ur nålen. Jag har en billig maskin, så jag är inte förvånad. Bara less. Den skötte sig i dryg 2 år iaf! Kanske dags att önska mig en ny i födelsedagspresent?
Just nu blev jag sur på den då jag höll på med det sista på den blåa enhörningströjan men den bråkade för mycket så jag gav upp. :cautious:

(Den fick nyss nya nålar och är korrekt trädd och tråden är ordentligt "tandtrådad" ner mellan brickorna)
Jag har en singer overlock och det är viktigt att trådarna är i rätt riktning även efter nålarna att de liksom överlagrar varandra rätt så att säga, annars går de av hela tiden.
 
Min overlock är dum! 😭 Den har börjat bråka och gör hoppstygn ibland och har av ena nåltråden, alternativt får den att hoppa ur nålen. Jag har en billig maskin, så jag är inte förvånad. Bara less. Den skötte sig i dryg 2 år iaf! Kanske dags att önska mig en ny i födelsedagspresent?
Just nu blev jag sur på den då jag höll på med det sista på den blåa enhörningströjan men den bråkade för mycket så jag gav upp. :cautious:

(Den fick nyss nya nålar och är korrekt trädd och tråden är ordentligt "tandtrådad" ner mellan brickorna)
Kanske går att lämna in på service bara? När min maskin var bråkig förut, hoppade över stygn och var allmänt tokig så räckte det med att göra rent den och ha på symaskinsolja.
 
Sitter och dreglar över en projektor. Suck. Om jag hade pengar.. Tänkte sy en baddräkt (Racerback wrap från Ellie and Mac) men den är på 50 sidor O_o och det har jag ingen lust att skriva ut och pussla ihop. Inte just nu i varje fall.
 
Sitter och dreglar över en projektor. Suck. Om jag hade pengar.. Tänkte sy en baddräkt (Racerback wrap från Ellie and Mac) men den är på 50 sidor O_o och det har jag ingen lust att skriva ut och pussla ihop. Inte just nu i varje fall.
Shit, behöver man verkligen skriva ut alla 50 sidor? Tänker att det brukar bli mindre om beroende på "modell".
Jag köpte min vivimage för 1600 kr tror jag. Helt klart värt det.
 
Shit, behöver man verkligen skriva ut alla 50 sidor? Tänker att det brukar bli mindre om beroende på "modell".
Jag köpte min vivimage för 1600 kr tror jag. Helt klart värt det.
Jag har inte kollat så noga, men det verkar som att i princip alla sidor behövs. Helt galet!

Vivimage verkar inte säljas längre.. jag googlar runt efter andra alternativ.
 
Nu har jag beställt mönster och material till Jessicas twin bh från b-wear. Det är en bygelbh, får se om jag kan få till det så jag har en bekväm lite mer uppstyrd bh som komplement till mina mjukisar som jag annars syr.
 
Nu har jag beställt mönster och material till Jessicas twin bh från b-wear. Det är en bygelbh, får se om jag kan få till det så jag har en bekväm lite mer uppstyrd bh som komplement till mina mjukisar som jag annars syr.
Jag borde verkligen ta tag i det där med bh sömnaden igen 🤦🏼‍♀️ jag ledsnade ur när jag aldrig fick till det, oavsett mönster (jag har bland annat Angie's twin från bwear) så överväger att prova rita eget. Har en hel (3 lådor 80 bredd) malm byrå med bara material till det. Har säkert 20 kompletta material kit från bwear 😑
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
825
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 805
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
801
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp